Laatste

Nee mensen, niet direct denken dat dit het laatste schrijven is. Het gaat erom dat er steeds vaker iets op mijn tocht als laatste een feit wordt. De laatste vrijdag, zaterdag etc etc dat ik hier mag lopen is al een feit. De laatste keer onderdak zoeken en boeken is ook al gebeurd. De reacties gaan ook steeds meer over de laatste loodjes. Dus is bij mij het aftellen nu ook meer en meer in mijn gedachten. MAAR, ik ben er nog niet. Er kan nog van alles gebeuren. Niet dat ik daar van uitga maar ik moet wel reëel zijn. Want het zijn nog pittige dagen die ik meemaak.

Nog weer even terugkijken zoals gebruikelijk. Het laatste verslag maakte ik in Rieti. Ik had daar nog een heel leuk gesprek met een jongen in de pizzeria waar ik ben gaan eten. Hij was heel belangstellend naar het waarom en de organisatie van mijn tocht. Bij het afscheid nemen gaf hij mij zijn telefoonnummer om, als ik hulp nodig had de komende dagen tot Rome, hem te bellen en hij zou met de auto naar mij toekomen. Wat een geweldig aardige mensen zijn er toch op deze wereld.

Vanuit Rieti ben ik het dal overgestoken en weer aan het klimmen geslagen. Mijn eerste onderkomen was in het stadje Greccio. En ook dit ligt hoog tegen een berg aan. Ben je er eenmaal dan is het genieten van de rust en de mooie uitzichten. De foto's spreken denk ik voor zich. Overigens, foto's laden in de weblog lukt lang niet altijd omdat de verbindingen hier niet al te best zijn. Ik kwam er in Greccio achter dat, als ik donderdag ook in Rome wil aankomen, ik 1 dag moest zien te winnen in het programma. In plaats van de geplande route te volgen heb ik zelf een route gevonden. Maar dat betekende wel dat ik gisteren een lange en zware dag had. In het onderkomen in Greccio waren de helft van de gasten Nederlanders nota bene. Moeder en dochter die geen contact wilden en een jongen en meisje uit Eindhoven. Die deden een georganiseerde wandeltocht van enkele dagen waarbij onderkomens al geregeld zijn en de bagage steeds naar de volgende bestemming gebracht wordt. Desondanks had de jongeman bij het afdalen een blessure opgelopen. Er kan dus altijd wat gebeuren dat blijkt maar. Gisteren zouden ze met de auto over de pas naar het andere dal gebracht worden door de eigenaar van het hotel. Toen ik op weg was naar de pas overgang, op 1 km hoogte, kwamen zij mij achterop en boden aan om ook mee te rijden. Weer zo'n moment van grote twijfel maar ook deze keer ben ik verder gelopen. Als wielrenners dan later zelfs een buiging naar je maken dan weet je dat je met iets bezig bent wat niet veel mensen doen. Gelukkig kwam er aan deze lange dag ook weer een goed eind. En dan is het dubbel plezierig als je op de piazza een glaasje kan drinken. In het eeuwenoude plaatsje, Casperia, zat ik in een al even oude woning met prachtig uitzicht op de bergen.

Vandaag een korte wandeldag. Dat mag wel even tussendoor. De warmte, meer dan 30 graden, is nu iets wat extra energie kost. Morgen weer wat meer klimwerk maar de bergen zijn hier niet zo hoog meer.

Zo, het laatste verslag voor ik in Rome hoop aan te komen. Weer zo'n laatste moment. Tot het volgende verslag vanuit Rome zullen we maar zeggen.

En dank, dank, dank voor de bemoedigende reacties. Het ga jullie goed.



Reacties

Reacties

Barry

Diepe buiging, ook van déze wielrenner Jaap! En dat je met 'iets bezig bent wat anderen niet doen', dat wist je toch al wel, stiekem, een beetje... Klasse en nog ff vlammen voor Rome!

Hans en Rose

Of dit ook onze laatste re@ctie is weet ik nog niet!
Terug kijkend is het voor ons wel erg snel gegaan! Voor jou niet denk ik! ik denk wel dat je erg blij zult zijn als je Rome hebtbereikt! Wat een prestatie!
Petje af! Of hou het maar op, voor de zon! Sterkte met de laatste km,s !

Inez Dijkstra-Vink

Een topper ben je hoor. Nog heel veel geluk op je laatste kilometers. Groetjes Piet en Inez

Lieneke

Zoooo Rome komt steeds dichterbij. Wat zul jij blij zijn als je in Rome bent. Nog maar een paar dagen.....
nog een paar nachten , nog maar een paar bergen, nog maar een paar keer zuchten en je missie is volbracht.
Hele diepe buiging voor jou, deze ervaring neemt niemand je meer af.
Veel succes deze laatste wandel dagen.
Groetjes Lieneke

Paul de Rooij

Fantastisch Jaap. De laatste trajecten in.!!!

Walter

Het is zeker een hele bijzondere prestatie Jaap??. Top dat je je niet laat verleiden met aantrekkelijke aanbiedingen onderweg. Een prachtige herinnering om op terug te kijken. Uiteraard zijn er nog de laatste loodjes maar het kan niet anders dat het goed komt. Geniet straks van een glorieuze aankomst op het Sint-Pietersplein en verder nog van gezellige dagen in Rome met de familie.

Helen.

Leuk je gisteren weer gesproken en gezien te hebben. Super dat je in het dorp wifi had. Nog 3 dagen Jaap en je droom is werkelijkheid geworden. Wat een reis, wat een ervaring. Nog 3 dagen moeten je schoenen het volhouden, ik zou ze als herinnering mee terug nemen, ze hebben je met je doorzettingsvermogen toch in Rome gebracht. Succes de laatste 3 dagen en we zien elkaar snel. Xx

Feikje

Wat een bijzondere prestatie heb jij geleverd. Het was leuk om iedere keer jouw verhalen te lezen en de schitterende foto's te bekijken. Het thuisfront zal blij zijn als ze jou donderdag weer zien. Geniet met zijn allen van Rome. Succes nog deze laatste dagen met de laatste kilometers, maar dat gaat jou vast en zeker ook lukken. Deze ervaring neemt niemand jou af.
Groetjes uit Dongen

Andrie

Wat ben je een echte doorzetter respect en heel veel succes.

Jo en Tineke

Dat je een doorzetter bent wisten we al, maar dat bewijs je keer op keer weer. En wat is Italie dan toch mooi om door heen te wandelen. Heel goed dat je er zelf ook van geniet, al is het maar een glaasje. Succes met de komende dagen en behouden wandeling.

Paula Silvius

Hallo Jaap, ook van ons een hele diepe buiging voor je mega prestatie en super bedankt voor je leuke verhalen. Groeten van Jan en Paula.

Riet

Hoi Jaap, heel heel veel succes de laatste dagen en ik kan maar één ding zeggen: respect!!

Willem en jeannette

Wat een mooi verhaal weer Jaap diep respect voor jouw inspanningen maar ook zeker voor de mooie verhalen. We moeten maar een verhalenlijn op gaan zetten in Strien anders gaan we het nog missen. Wat een prachtige foto's en mensen en jah Jaap er zijn heel veel fijne mensen op deze aardkloot en daar ben jij er ook eentje van. Fijn dat je straks Marijke weer in de armen kan sluiten en nog na kan genieten van je prachtige reis. Nu echt nog een laatste stukje en dan Roma ! We hopen je snel te zien in Strien (maar zal nog even duren) dikke kus van mij en een stevige hand van Willem
Ps ook nog even langs de paus ?

Piet en Netty

Diep respect Jaap en wat hebben we genoten van je foto's en verhalen.

Ron de Baat

Dat je een kanjer bent dat wist ik wel maar zo,n prestatie leveren daar zijn geen woorden voor.
Suc 6 met de laatste loodjes en als je in Rome bent wandelschoenen uit en teenslippers aan Japio !!

Piet en Tineke Hitzert

De laatste dagen van je reis jaap, maar er zal zeker niets de laatste keer over gesproken worden.
Als ik het goed geteld heb ben je donderdag 88 dagen onderweg geweest dat is korter dan je gepland had, ook daar zal overgesproken worden en dat zal zeker meer dan 88 dagen duren. Dit is een ervaring waar je je hele leven nog over zal horen en je zelf heel trots op mag zijn.Maar je mag ook trots zijn op Marijke dat ze je heb laten gaan. Succes de laatste km . En tot volgende week maandag.

Mark

Klasse Jaap, wat een reis! En wat waren je verhalen en foto's leuk om elke keer weer te lezen en te zien.
Nog een paar dagen. Geniet ervan om straks aan te komen in Rome. Wat zal dat bijzonder zijn. Wat een prestatie!

Henk van Hal

Vind het gewoon top wat je doet Jaap en overal zijn nog wel mensen die met je meeleven en willen helpen.Veel wandel plezier de laatste dagen .Groetjes uit Strassen Oostenrijk.

Ria

Je laatste verhaal dacht ik Jaap toen ik beon met lezen.
Ik merk dat ik naar de verhalen uitkeek.
Spannende, mooie, onroerende momenten.
Maar vooral jouw doorzettingsvermogen trof mij.
Zo knap, alleen en maar gaan op die voeten.
Wat zal het fijn zijn straks als je Marijke weer ziet.
Nog een paar dgn sukses en vooral ook nog wandelplezier!

Richard en Christine van Trigt.

Héle, héle grote bewondering voor jouw prestatie !
Veel succes deze laatste dagen !
En een heel mooi weerzien met Marijke in Rome !

Maaike

Jaap "chapeau" wat een prestatie, wat een afzien en wat heb je geleden maar als alles goed gaat, wat ik verwacht, nog even doorzetten over die hoge bulten.
Wens je enorm veel succes coor deze laatste dagen.??? Wat een weer zien zal dat worden in Rome.

Marjolijn

Joh Jaap als ik op Google Earth kijk volg je gewoon de E45 / E35 en je stapt zo Rome binnen ??
Wat een prestatie, blijf voorzichtig ook de laatste kilometers en heel veel plezier en succes nog. Geniet van het weerzien. Tot gauw

Ad en Cora Theuns

Jaap zeker een zeer diepe buiging. Heel veel succes de laatse kilometers!

Ida

Jaap,was weer leuk om je verslag te lezen.Wij wensen je nog fijne laatste dagen toe,in toch zo andere wereld dan ons kleine overvolle landje. Prachtig die vergezichten.

Diana Mikes

Beste Jaap, ik vind het ontzettend knap dat je dit doet en wat was het leuk om de foto's te zien en je verhalen te lezen. Moet zeggen dat ik verheugd zal zijn als je er bent tegelijk vind ik het erg jammer om dalijk niets meer van je te lezen. Hou nog even vol voor het laatste stuk en weet dat niet veel mensen je dit nadoen. Net als de wielrenners een diepe buiging voor je. Groetjes Diana Mikes

Franciscus Diergaarde

Jaap,
Je bent over bergen getrokken door dalen gegaan (letterlijk en figuurlijk).en straks als beloning kan je je storten in het la dolce vita in Rome met je familie en ieder die daar aanwezig is. Hopelijk is il pape bereid jullie te ontvangen op het bordes en te "zegenen"wij wachten vol spanning op de beelden.Over la dolce vita zal hij wel andere ideeën hebben.Waar ik over heb nagedacht Jaap,is het gat waar je in valt wanneer je weer terug bent in Strijen in het vlakke land.Je moet afkicken van al die impressies, van mensen die hebt ontmoet,het eten tot en met de gevarieerde natuur.Het lijkt mij dan ook verstandig dat je in Strijen wordt opgevangen door een aantal zogenaamde "wijntherapeuten".Die wekelijks in een sessie je verder helpen.,daarbij zal de Thau ketting als een een symbool van doorzetting en achting als relikwie worden bewaard. Jaap vreet ze op die laatste kilometers. Groet Frans

Marleen

Dit is pas topsport. Wat een prestatie!
Prachtige foto's en verhalen. Succes voor de laatste kilometers, maar het gaat zeker lukken.

Wim

Jaap
Wij blijven niet in herhaling vallen, maar wat jij nu aan het doen bent is een topprestatie waar jij jouw verdere nog lange leven op kan teren. Wim

Gertjan

Hallo Jaap,
De dag is teneinde, de zon gaat weg. Je reis zit er ook bijna op. Het leven echter gelukkig nog helemaal niet.
Het rondje om de kerk is wel totaal iets anders geworden.
Ik hoop, dat je als je er straks op terugkijkt nog een tweede keer van kan genieten.
Mij heb je als lezer en tuisblijver in ieder geval een mooie tijd bezorgd.
Fijn weerzien met Marijke en de kinderen.
Succes met het laatste stuk. Goed thuisreis.

Ed en Cobie Bergmans

Hoi Jaap, wat ben je alweer ver gekomen sinds wij op vakantie zijn in Frankrijk. Rome in zicht ik vind dit een geweldige prestatie van je nog even en je bent er.
Groeten aan Marijke ende kids

Ed en Cobie

Marli

?????????????????????

Sieta Hofman

Hallo Jaap, ik sluit me aan bij de vorige reactie's, want je kan gewoon niet anders zeggen dan; wat een prestatie, een diepe buiging, wat een doorzettingsvermogen, topprestatie..... Het zijn de laatste km's voor Rome en dan is het weer genieten van het zijn bij je gezin, familie en vrienden, Strijen en het terugkijken op een mooie reis naar Rome. Jaap veel wandelplezier nog naar Rome en een fijne thuisreis.

Groet van Cor en Sieta

Nico

Hallo Jaap. Ik kreeg enige tijd terug van Adri door dat je weer aan het lopen was en heb je sindsdien (anoniem)gevolgd. Nu je zo dicht bij Rome bent durf ik mijn anonimiteit wel op te geven. Jij zult nu -als een van de meest terzake kundigen!- kunnen bevestigen dat er vele wegen naar Rome leiden.We spreken elkaar en hou vol! Nico Carree

Rose

Nu nog 1 dagje ! dan kan je Marijke en je kinderen weer in je armen sluiten! wat zal het vreemd zijn als je vrijdagniet meer hoeft! Het zal best afkicken zijn! Geniet eerst maar van al het leuke in Rome en doe thuis dan maar weer een rondje polder!

Ria en Jos

Wat een avontuur. Wat een doorzettingsvermogen. Wat een wilskracht. Wat een discipline. De laatste loodjes. Dan Rome zien. Daarna verdien je een welverdiende rust. Geniet nog vd laatste dagen.

Ellen

Hoi Jaap, ik had niet anders verwacht van je. Dat je het zou halen. Wat in je kop zit, zit niet in je kont. Hihihi. Enige twijfel was of het lijf wilde meewerken, en dat heeft het gedaan. PROFICIAT. Super van je. GEFELICITEERD. Eerst Rome zien dan feest vieren. Dikke kus en een buiging ook van mij. Ellen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!