Weer thuis

Wat is het goed om weer thuis te zijn. Het avontuur zit er nu echt op. En zoals eerder geschreven, het is met recht een avontuur te noemen. En dat heb ik samen met mijn gezin in Rome mogen afsluiten. Wat een voorrecht.

Want naast mijn vrouw en dochter kwamen ook mijn zoon en kleinzoon een dag later als extra verrassing naar Rome. Samen hebben we van een deel van het mooie Rome kunnen genieten. En dat natuurlijk meestal te voet. Goed voor mij om een beetje af te trainen.

Opnieuw was daar weer zo'n toeval moment toen we in Rome Gabi een Alex uit Oostenrijk letterlijk tegen het lijf liepen. En Rome is voorwaar toch geen kleine stad. Ongelooflijk eigenlijk.

In de Friezenkerk en het Vaticaan is het mij ook nog gelukt om mijn laatste 2 stempels in mijn pelgrims paspoort gezet te krijgen. En ik kreeg er ook nog 2 oorkondes bij. Leuk als aandenken.

En dan komt toch dat moment om na ruim 90 dagen weer naar huis te gaan. Niet dat ik dat erg vond, in tegendeel. Het was goed zo.

En thuis aangekomen stonden velen Marijke, Daniëlle en mij op te wachten. Het huis was versierd met van alles en nog wat. Ik werd verwend met ettelijke kado's en hele mooie woorden maar het mooiste was toch het weerzien met zoveel lieve mensen. Het was meer dan geweldig om met jullie mijn thuiskomst zo te kunnen delen.

Want onderweg heb ik volop de tijd gehad om mij te realiseren wat een voorrecht het is om omringd te zijn door zoveel mensen die het beste met je voorhebben. Dat bleek ook uit de vele reacties die jullie plaatsten. In de loop van de tijd kreeg ik steeds meer het idee dat mijn verhaaltjes voor sommigen meer waren dan zo maar verhaaltjes. En dat heeft mij zeer aangenaam verrast en daar ben ik ook heel blij mee.

Blijven nu slechts de herinneringen over. Herinneringen aan de ontelbare hondendrollen aan de kant van de weg, de dagenlange stank van de mest die op de landerijen werd uitgestrooid, het bijna dagelijkse snerpende geluid van de grasmaaiertjes of de motorzagen in de bossen, de tienduizenden blaffende honden, de vele dagen dat ik de spechten hoorde kloppen en later de koekkoeken hoorde roepen, de klamme hitte, het daardoor steeds drijfnat worden van mijn kleren, de stank die daar op de duur niet meer uitging, de nog ergere stank als ik mijn schoenen uittrok, de prachtige natuur, de mooie steden en vooral de ontmoetingen met onbekende mensen, etc. etc..

Mijn schoenen hebben het samen met mij weten te halen. En veel hebben we gedeeld. We zijn samen vies geworden, we hebben scheurtjes opgelopen, we zijn afgevallen maar uiteindelijk zijn we samen aangekomen.

Beste, lieve mensen, voor de laatste maal zeg ik jullie heel veel dank voor de niet aflatende reacties in welke vorm dan ook, de kado's en mooie woorden. Ja ik ben veel alleen geweest maar op die manier heb ik mij nooit eenzaam gevoeld. Samen hebben we er wat moois van gemaakt.


Reacties

Reacties

Inez Dijkstra-Vink

Mooi slot Jaap. Leuk verhaal. Fijne zomer met Marijke, jullie kinderen en kleinkinderen. Tot ziens bij Hans en Cora. Groetjes ook namens Piet van Inez

Els en Machiel Jan

Fijn om weer heelhuids thuis te komen, na zo’n unieke inspanning en ervaring. Top! Zien je graag 4 juli in Barendrecht. Tot dan?‍♂️

Lieneke

Mooi slotakkoord aan je verhaal.
Geweldig dat zoveel mensen je mochten verwelkomen THUIS in Strien. Geniet nog maar even na van je avontuur en rust lekker uit.
Groetjes ook aan Marijke, samen hebben jullie het toch maar geflikt!
Melis en Lieneke

Helen.

Wat een ervaring, maar het is altijd weer goed om thuis te komen.

Jo en Tineke

Een hele ervaring rijker en nu maar weer wennen aan Strijen en Nederland. Wij hebben met je meegeleefd en genoten van je verhalen en foto's. Welkom thuis en tot ziens!

Ria

Oost west thuis best!
Leuk te lezen over het welkom thuis , en de dagen in Rome
Toeval bestaat niet.
Vond het ontzettend leuk je verhalen te lezen. Vraag me wel af hoe ja al dat lopen afbouwt ??
Ook namens mij welkom thuis

Jaap en sylvia

Welkom thuis vriend en sorry dat ik halverwege heb afgehaakt maar toch goed je verhalen te lezen , en inderdaad koester je vrouw en kinderen die zijn zo belangrijk ik kan er ook na een vreselijke periode over meepraten , ze zijn onmisbaar in moeilijke tijden , hopen elkaar als ik weer beter mobiel ben op niet te lange termijn weer te ontmoeten, liefs jaap en sylvia

Jan Bijl

Welkom terug in Strijen Jaap!
Mooi avontuur.
Ik heb met veel plezier en vooral bewondering je verslagen gelezen.
Zal best wennen zijn weer terug in Strijen.
Veel groeten, Jan

Willem en Jeannette

Helaas ..... je laatste verhaal ..... Het was inderdaad een warm thuiskomen voor je en wat had mitsi het mooi verzorgd! Een drukte van jewelste om jou allemaal even te zien het was erg leuk ! Je schoenen zou ik maar een dompelbadje geven in het brons of zo als aandenken (trouwens beter voor de lucht ook denk ik ???) we wensen je nu even lekker rust en beetje afkicken van je wandelingen laat je maar even lekker verwennen en geniet van alle mensen om je heen. Jaap bedankt dat we met je mee mochten lopen we zullen je verhalen missen. Dikke kusss van mij (uiteraard een stevige hand van Willem) ?

Marjolijn

Jammer dat we je verhalen moeten missen maar goed dat je gezond en wel weer terug bent. Vele herinneringen zullen blijven. Geniet weer van Strijen.

Leen en Tineke v Kranenburg

Welkom thuis Jaap,
Super genoten van alle verhalen en foto’s..jij bedankt!! dat je dit alles met ons heb willen delen..fijne zomer toegewenst met je gezin. Gr Leen en Tineke

Lucy

Jaap, een PET af voor je, wat geweldig dat je hele stuk niet in de verleiding bent geweest om een stuk met iemand mee te rijden. Zo uit jouw laatste mail te horen, werd je soms gek van bepaalde dingen.
Geniet van het weer thuis zijn, van Marijke, de kinderen en wie al niet meer.
Je hebt zeker de 1e dag wel een ontbijtje op bed gehad? Laat nu Marijke maar even lopen. We zien jullie 4 augustus. Krijgen we zeker mooie verhalen te horen.

Walter

Eind goed al goed, wat blijft is een onvergetelijke ervaring. Geniet van thuis en de zomer en we praten weer eens gauw bij.

Ad en Cora Theuns

Jaap we hebben met plezier je verhalen gelezen. Geniet nu van Marijke de kinderen en kleinkinderen! We zien je straks weer eens in Sas. ( wel lopend ) xxx

Ida

Jaap weer een mooi verhaal,en goed lezen is het toch wel vaak afzien geweest,maar geweldig dat je het gehaald hebt.
Mooi warm liefdevol thuis komen...en nu van alle indrukken en belevenissen bij komen!!!!
Het gaat jullie goed,de hartelijke groeten van ons,Theo en Ida

Barry

Mooie afsluiter Jaap. Heb met verbazing, verwondering, respect en een glimlach al je verslagen gelezen... Dank daarvoor en, ik heb het al een aantal keer gezegd, diepe buiging voor je prestatie.
Kan je even op teren lijkt me... Maar ik schat zomaar in dat de volgende uitdaging wel al weer aan het broeden is... ?

Franciscus Diergaarde

Jaap,
De gestaalde perfectie is weer thuis.Ja,ja ik zag het meteen toen je uit de auto stapte,Afgetraind, bruine kop rechtop zoals het hoort bij een overwinning.Je hebt van alles weerstaan tijdens je looprace( want dit is geen wandelen meer)van snerpende maaimachines ,stinkende hondendrollen ,tot blaffende honden. De hoogste cols van de buitencategorie en de diepste dalen in de regen maar ook in de klamme hitte.
Het is dan weer prettig om op je eigen Auping te slapen en 's morgens niet om 6 uur uit de veren te moeten.Als laatste nieuwtje heb ik van de burgervader van onze gemeente vernomen. dat in navolging van de bekende route sixty-six(66) in Amerika, de Nieuwestraat zal worden omgedoopt tot route eighty-eight(88) als blijvende herinnering aan jouw prestatie.De mensen zullen dan als ze over de route 88 lopen even stil blijven staan voor de Garage hun pet of hoed afnemen en vol bewondering tegen elkaar zeggen" Hier woont ie nou die Schelling!!!!"

Richard en Christine van Trigt.

Hallo Jaap.

Diep respect voor je geweldige prestatie!!!. Fijn dat je nu weer gezond en wel thuis bent bij iedereen die je lief is. We hebben genoten van je mooie , bijzondere verhalen. Rust lekker uit , geniet van je foto's en hopelijk voel je je snel weer helemaal thuis in Strien.

Lucy

Oh Jaap, een heel mooi plaatje, eindelijk rustig genieten van een glaasje wijn met Marijke naast je.

Colinda van der Mast

Tjee Jaap, hoorde vandaag pas van je wandelavontuur. Wat een pracht initiatief en wat bijzonder knap dat je dit hebt gepresteerd. Oud-collega, ik ben supertrots op jou & zit van voor naar achter je reisverhalen alsnog te lezen. Toppie hoor !!!

Leon Brouwer

Hallo Jaap ,
Zojuist op de bank open ik het laatste Voeks nieuws (nov/dec0 en zie ineens een verhaal over jouw
pelgrimstocht. Wat een prestatie . Bewonder je doorzettingsvermogen en ben blij dat het goed met
Je gaat.
Hartelijke groet , Leon.

Jaap

Dank je wel Leon. Ik hoop dat het ook met jou net zo goed gaat. Groeten van mij.

Frank Wesstein

Grote kans dat je dit niet meer leest, het is tenslotte al even geleden. Ik kom eigenlijk bij toeval op deze site terecht en ik weet niet wat ik zie en lees. Grote klasse Jaap, dit avontuur! Dat je een Camino gelopen hebt wist ik al, maar dit is weer van een andere orde. Zelf heb ik in 2017 (ook alleen) de Camino del Norte gelopen en er ook heel veel van genoten. Volgend jaar wil ik opnieuw iets gaan doen maar het traject is nog niet besloten. Respect in elk geval voor jouw afgelopen avontuur!!

Jaap Schelling

Hallo Frank
Leuk van je te horen. De kans dat ik je bericht zou zien is inderdaad klein maar toeval bestaat heb ik geleerd. Dus toevallig keek ik weer eens op de site en zag je reactie. Bedankt. Ik hoor graag welk traject je volgend jaar gaat lopen. Succes ermee alvast.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!