Weer wat stapjes verder

De titel geeft al aan dat sinds het vorige verslag ik naar mijn idee stapjes heb gemaakt. Geen grote stappen de afgelopen dagen. Dit vooral door de warmte. De dag na mijn vorige verslag heb ik er voor gekozen om mijn eigen weg te gaan in plaats van de officiële. Dat laatste zou betekenen dat ik via een lange omweg, wat niet veel toevoegde aan de reis, en bergen ongeveer op dezelfde plaats zou uitkomen. Ik ben direct naar de plaats Città di Castello gegaan. Vond ik meer toegevoegde waarde hebben. Een loper uit Oostenrijk, Klaus, had hetzelfde idee als ik dus zijn we die dag samen opgetrokken. Dat was wel weer eens wat anders dan al die dagen alleen. We hadden al snel een klik met elkaar dus we spraken af de volgende dag ook samen te gaan. Die dag moesten er weer wat kilometers gemaakt gaan worden want met stapjes duurt het wel héél lang voor je in Rome bent. Helaas liep alles anders dan gepland. Klaus krijgt na een flinke niespartij het plots in zijn rug. Niet zomaar dat zag ik wel aan hem. Noodgedwongen blijft hij in het hotel achter en is van plan die dag een fysio op te zoeken. Heel jammer natuurlijk voor beiden maar vooral voor hem. We nemen afscheid van elkaar en wisselen e-mail adressen uit om elkaar op de hoogte te houden. Ik ga dus weer alleen op weg. Nu zie ik gelukkig onderweg ook nog andere bekende gezichten terug dus helemaal alleen ben ik niet.

Na aankomst in mijn hotel gisteren ben ik, na de was gedaan te hebben en mezelf ook weer wat reuklozer te hebben gekregen, in de bar wat gaan drinken. Wat schetst mijn verbazing als daar enige tijd later toch Klaus uit Oostenrijk binnen stapt. Hij had na enige tijd op bed gelegen te hebben toch maar besloten om op weg te gaan en dat was zowaar nog gegaan ook. Zo zie je dat lichaam en geest van invloed op elkaar kunnen zijn. Er kwam gisteravond ook nog een jonge vrouw uit Oostenrijk in ons hotel overnachten. Gezellig zijn we met ons drieën gaan eten.

Vanmorgen ook met z'n drieën afgesproken om naar Gubbio te lopen. Onderweg wilde ik een wat kortere weg aanhouden als zij beiden en zijn onze wegen voor even weer gescheiden. Onderweg regende het vandaag licht dus ik was blij met de kortere afstand. Ik hoop dat het ondertussen droog is want ik wil nog wel even de stad bekijken. Prachtige stad overigens en schitterend gelegen. Kijk maar eens op internet zou ik zeggen. Vanavond zullen we elkaar ongetwijfeld weer zien om uit eten te gaan en voor de volgende dagen wacht ik het maar af. Voor velen van de wandelaars is Assissi het eindpunt en dat bereiken we over 2 of 3 dagen. Ik ben benieuwd wie er na Assissi nog over zijn om mee verder te gaan. Anders gaat de reis verder zoals die begon: alleen. Ook geen probleem.

Zoals gezegd ga ik nu snel de stad in. Nog wat cultuur opsnuiven.

Het ga jullie allen goed.


Reacties

Reacties

Paula Silvius

Jaap, bedankt weer voor je mooie verhaal en nu lekker cultuur snuiven. Succes morgen en groeten vanuit Strijen, Jan en Paula.

Sjanie en Bert

beste Jaap, weer bedankt voor de up-dates, de kilometers zijn voelbaar! Je geniet van de omgeving en deze prachtige persoonlijke ervaring. Up to Rome! succes en sterkte tijdens de minder goede momenten! hg Sjanie en Bert.

Ria arts

Weer leuk om de verhalen te lezen en fijn dat er toch af en toe gezelschap is!
Ik kan het nog steeds niet geloven dat je al zoveel dagen loopt.
Super knap.
Goeie reis weer verder en groet

Walter

Is zeker een leuke italiaanse stad Gubbio, gezellige avond daar!? Voor de komende dagen weer een goede reis gewenst.

Rose en Hans

Even een berichtje uit Turkije!de overeenkomst met jouw tocht nu is denk ik de warmte en mooie natuur en cultuur! Wij wandelen niet veel en zwemmen wel veel, daar kom jij niet aan toe denk ik!
Fijn dat je nuwat gezelschap hebt! Veel succes verder!

Henk van Hal

Weer een leuk verhaal Jaap en ook leuk die mensen die je soms blijft tegen komen.Zijn de laatste loodjes voor je en dan zit het er weer op vind het een geweldige prestatie wat je leverd.Wens je morgen weer veel wandel plezier.Groetjes uit een zonnig Strien.

Maaike van Hal

Jaap genieten van je optimistische verhalen geweldig dat je soms wat medelopers hebt loopt wat makkelijker en gezelliger. Gaat al aardig opschieten voor je ROME !!
Nog veel succesvolle en veilige loopkilometers doorzetter, CHAPEAU.???

Wim en Ria Reedijk

Aan je optimistisch verslag merken we dat Rome een beetje in het zicht komt. Natuurlijk spelen daarbij ook de contacten in de laatste week een rol. Wat een prestatie Jaap. Als we aan onze vakanties naar Italie denken, kunnen we nog steeds niet geloven dat jij dat te voet doet.
Probeer het laatste stuk rustig af te bouwen zodat je relaxed Rome binnenkomt. Wij wensen je geen regen meer en niet te warm weer voor de laatste loodjes. Sterkte.

Barry

Mooi verhaal weer Jaap! Thnx en plezier verder!

Willem en Jeannette

Leuk je verhaal weer te lezen en dat alles voorspoedig gaat. De laatste loodjes en die wegen zwaar denk ik. Leuk dat je onderweg nog kennissen opgedaan hebt altijd leuk om oude vrienden te ontmoeten. Zet hem op Jaap en tot schrijfs weer

Elly Rademaker

Hallo Jaap.
Je verhaal weer gelezen en foto,s bekeken.
In het echt zal het nog veel mooier zijn.
Wat leuk om onderweg mensen te ontmoeten en samen verder te lopen.
Het is wel bijzonder dat ik iedere dag jouw verslag aan het lezen ben .
Wij kennen mekaar niet nooit gezien of gesproken.
Ik zie in jouw heel veel zoals onze dochter. is.
Vanaf haar geboorte tot ongeveer haar twaalfde jaar ,
heeft
had zij soms weken maanden in het ziekenhuis gelegen.
Na ook nog eens ongeveer 30 operaties hebben ondergaan.
en uiterlijk er anders uitziet.
Onze dochter is nu naar alles een hele sterke vrolijke positieve vrow
vrouw geworden en haar mbo verpleegkunde gehaald
En een fijne baan.
Ook zij is jouw aan het volgen
.Zaterdag gaan wij op[ vakantie.
Zondag 17 juni ga ik je weer volgen.
Heel veel succes.
Groetjes Elly

Jeanette

Leuk verhaal weer jaap, als ik een melding krijg dat er weer een bericht van je staat ben ik altijd weer nieuwsgierig hoe het met je gaat, maar nog steeds top bijna in Rome geweldig wat een kanjer ben je.
Wij gaan morgen naar zuid Frankrijk maar wel met de auto dus wij zijn de luie toeristen.
Nog heel veel succes de laatste kilometers, petje af

Tineke en Piet

Hoi Jaap, het aftellen van de km is begonnen en je de dagen gaan aftellen op je handen en tenen.
Zoals we op de foto's zien ben je nu wel in een heel mooi stukje Italie en moet je er maar goed van genieten en zeker met de warmte niet al teveel km maken .
Je ga je doel nu zeker bereiken en ik denk ook als je met wat meerdere loopt ook de km wat makkelijker verdwijnen.
Sterkte voor het laatste stuk.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!