De dagelijkse routine

Zo, waar was ik ook alweer gebleven? O ja, stop in Donauwörth. Vreemd maar het voelt weer goed als je na zo'n dag rust weer op pad kan. De benen moesten ook weer wennen. Maar het hielp dat het hier nog steeds redelijk vlak is. Ik meldde dat ik dacht dat na de rustdag het klimmen en dalen weer aan de orde zou zijn, niets was minder waar. Die heuveltjes waren slechts een kleine oprisping van de natuur. Vanaf Donauwörth dus weer tussen de landbouwvelden met de nodige bedrijvigheid. Wat wel steeg was de temperatuur. Tjonge, jonge, dat hakt er in zeg. Omdat het landschap zich leent om kilometers te maken is de hoge temperatuur toch iets wat energie vreet. Blik op oneindig en lopen maar. En wel genieten van de steden op de romantische route, want daar moet het wel van komen. Neem bijvoorbeeld de stad Augsburg waar het even goed toeven was. Voor degenen die hun aardrijkskunde nog wat willen ophalen, loop ik nu veel langs de Lech. En dat blijft nog even zo.

Niet veel bijzonders te melden dus. Dan maar iets over mijn dagelijkse routines. Zo vroeg mogelijk opstaan, zeker nu het zo warm is. Gedurende de week kan ik vaak al om 6 a 7 uur ontbijten. In het weekend helaas pas om 8 uur. Dan snel pakken, toilet maken ( niet meer dan kop onder de kraan) had ik al gedaan natuurlijk, navigatie opstarten, kleding in orde, schoenen aan, rugzak vast, uitchecken en weg. Dan probeer ik in de ochtend direct al 10 a 15 km achter elkaar te lopen. Dan op zoek naar koffie. Vaak vind ik die helaas niet. Dan maar wat water drinken dat ik bij mij heb. Rond 1 uur wordt het tijd voor een broodje, wat ik ook bij mij heb, klaargemaakt bij het ontbijt. Dan komt het moeilijkste stuk van de dag. De laatste 10 of meer kilometers. Maar zitten die er op dan wacht mij een heerlijke warme douche. De natte kleren, elke dag weer natte sokken, t-shirt en onderbroek gaan direct mee onder de douche en worden ook gewassen. Na een half uur ben ik dan weer het ventje. Dan op zoek naar nieuw onderkomen op internet. En dat valt niet altijd mee. Dan een terrasje en daarna wat te eten zoeken. Na het eten is het tijd om bv een verhaaltje te schrijven, contact met het thuisfront en het algemeen dagblad lezen. Misschien nog even tijd om tv te kijken en om 9 uur in bed. Slapen lukt meestal wel na zulke dagen.

Zo, even een blik achter de schermen zullen we maar zeggen. Morgen weer een lange en erg warme dag voor de boeg dus maar snel mijn bed in

Tot schrijfs.

Reacties

Reacties

Barry

Leuk zo'n kijkje achter de schermen Jaap. En wat nou als je géén slaapplaats vindt? Wat is dan je plan B? Tentje bij je?

Andrie

Wat een avontuur en slim hoe je de kleding wast ?goede reis verder

Lieneke

Leuk zo je dagelijkse routine te lezen. Vroeg me al eens af waar je je kleren kon wassen. Onder de douche dus! Handig hoor. Hier zijn de boeren ook druk op het land bezig. Morgen nog een warme dag, daarna wordt het hier weer minder warm. Normale temperaturen voor de tijd van het jaar. Hopelijk bij jou ook wat minder warm. Groetjes ook van Melis

Mark

Leuk om elke keer weer je reisverhaal te lezen en te volgen in welke plaatsen je bent. En wat een eind ben je al! Succes weer morgen!

Feikje

Met belangstelling lees ik iedere keer je verhalen. Ik vroeg me al af hoe doe je dat met de vuile was. ? Ik wens je nog veel wandelplezier.

Helen.

Hoi Jaap leuk om je dag indeling te kunnen lezen. Jammer dat je zelf geen koffie kan zetten onder weg dat zou een uitkomst zijn want een bakkie op zijn tijd is toch wel lekker. Maar een pilsje bij aankomst is alsof er een engeltje over je tong piest.
Een wel verdiend pilsje. Voor morgen weer veel succes. Liefs Helen.

Ad en Cora Theuns

Hoi jaap, met die warmte valt t niet mee. Idd vroeg weg s'morgens en zoveel mogelijk kilometers maken. Dan smaakt dat pilsje s'middags 10 x lekkerder. Succes weer de komende dagen met mooi droog weer. XX ad en cora.

Piet en Tineke Hitzert

Mooi dagprogramma Jaap, het is toch wel fijn met de tegenwoordige communicatie middelen dan weetje ook wat er in de wereld gebeurt , dat hadden ze vroeger niet.
Maar ja het lopen en de afstand is wel glijk gebleven, laten we maar hopen dat het wat minder warm wordt voor jouw .
Veel succes verder.

Leen en Tineke van Kranenburg

Hoi Jaap,
Weer met plezier je verslag gelezen,zeker wat de was betreft..goed leermoment?? Gr van ons

Piet en Netty

Hallo Jaap
Mooi om je reisverslag zo mee te lezen, met de warmte zal het deze week wel minder worden dat is voor jouw wel gunstiger. Goed van je om op zijn tijd een keer rust te nemen. Groetjes van ons

Franciscus Diergaarde

Goedemiddag Jaap
Ik heb gelezen hoe je dagprogramma eruitziet.Toch wel spartaans en strak geregisseerd. Doet me denken aan mijn militaire diensttijd.We hoefden echter onze kleren niet zelf te wassen.Voordeel: dat scheelde een hoop werk,nadeel je begon met maat XL en na een aantal keren te zijn gewassen kreeg je vanzelf maat S.Maar ja dat was tijdens de lichting 61-2. Ik vraag me ook af hoe je voeten zich houden. Blaren of door gelopen? Of heb je al een soort asfalt/eeltlaag gekweekt! Nou Jaap ik wens je veel doorzettingsvermogen met die warmte en je weet het je kan im Baiern heel goed bier drinken.

Elly Rademaker

Hallo Jaap.
Leuk je verhaal weer
Je zal wel veel van de natuur genieten.
Met de auto is dat altijd een stuk minder dan race overal voorbij.
Succes.

Marjolijn

Ha Jaap,
Leuk hoor om al die verhalen mee te kunnen beleven.
Ik wens je ook deze week weer veel goede wandelkilometers toe, succes
Groetjes

Paul en Jacky

Hoi Jaap,
Wat een onderneming en wat een lef, petje af hoor!!!
Vanaf nu volgen we je, leuk om dit allemaal te lezen.
Wens je komende tijd goed wandelweer en de rest gaat zo te lezen vanzelf.
groetjes Jacky

Hans en Rose

Al 900 km gelopen! KLasse! Nu de bergen van Oostenrijk in! Dat zal best pittig zijn!De foto,s zijn prachtig, dus het wordt hopelijk genieten van de natuur, naast het afzien! sterkte met klimmen en klauteren!

Gertjan

Dag Jaap,
Al je verhalen lezen we met veel aandacht en genoegen. Dit inkijkje zeker ook. Zitten wij savonds met een glas in de hand in de gemakkelijke stoel over jouw avontuur te praten, dan gaat het ook vaak over "hoe zou hij nu dit of dat doen".
Erg leuk om dat nu te lezen. Nog wel een verzoek: mocht jij de gehele reis je niet scheren en naar de kapper gaan, dan graag een selfie in Rome.
Succes in Oostenrijk.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!