Nederland uit. Avontuur begint

Het wordt weer tijd om wat van mij te laten horen begrijp ik.

Waar waren we gebleven. Ik was dus nog in Nederland de laatste keer dat ik wat schreef. In Valkenburg om precies te zijn en op een terrasje. Dat kon toen nog maar de dagen daarna beslist niet meer. De wandeling van Valkenburg naar Aken was een pittige. Ik kon pas laat ontbijten en dan ook nog door het glooiende landschap, iets waar je in de polder niet op kan trainen, maakte dat het een lange dag werd. Daarnaast begonnen er ook wat spieren in de benen te protesteren. Maar goed eenmaal in Aken aan een lekker biertje ben je zoiets snel vergeten.

De volgende dag richting de Eifel. Dat werd direct een behoorlijk avontuur. Mijn navigatie stuurde mij soms niet bestaande paadjes op of sloeg wel bestaande over. Dan zie je de te lopen kilometers wel aftellen maar plotseling zijn het er veel meer en tellen ze op. Dan ben je dus de verkeerde kant uit aan het lopen. Overigens mis ik zelf ook wel eens een paadje. Bij elkaar werd het dus wel heel veel kilometers die dag. Tot overmaat van ramp liet de navigatie het in de middle of nowhere afweten en mijn mobiel had daar ook geen bereik. Waar moet je dan heen? Ik had die dag ook niemand gezien maar kort daarna gelukkig wel. Hij vertelde welke richting ik moest aanhouden. Niet het natte veengebied in zei hij. En jawel hoor daar kwam ik dus midden in. Goed dat ik hoge schoenen aan heb want anders heb je natte voeten. Hoe ik weer op het goede pad ben geraakt kan ik niet vertellen maar het is mij gelukt. En dat ondanks de verkeerde aanwijzingen van 2 wandelaars, de 2e en 3e persoon die ik in het gebied ben tegengekomen, die mij de andere richting aangaven.

Met toch wel wat spanning wat vandaag wel zou brengen vanmorgen op pad gegaan. Het hotel lag in een dal. Dat heb ik geweten. Ik kon direct steil omhoog. Bijna met je neus op je knieën en dat bijna 1km lang. Ik was steil doorgezweten en ik heb enkele keren halt moeten houden. Mijn hart maakte overuren. Ik kan merken dat ik ouder wordt. Dit zelfde gebeurde nog een paar keer vandaag. De Eifel is prachtig maar ook steil op sommige delen. Gelukkig bleef het lang droog behalve vanmiddag dan. De temperaturen zijn voor mij prima. s Morgens net boven nul en niet meer dan 10 overdag. Ik heb zelfs al een hagelbui op mijn pet gehad.

Nou dat was het dan weer. Dank voor al jullie meelevende reacties. Heel leuk.

Reacties

Reacties

Willem en jeannette

Hoi Jaap wat geweldig weer een stukje te lezen van je avontuur. En ouder worden ....??? Ik heb het niet gezien bij je en aan je avontuur niet te merken toppertje hahahaha

JO HAVELAAR

STERKTE JAAP SUCCES!

Marianne

Hoi Jaap, en bang dat het niet je laatste klim zal zijn!! Je bent inmiddels 12 dagen op pad en zo te lezen gaat het goed. Neem je af en toebeen rust dag? Ben je Aken in geweest? Wij zijn daarbeen paar jaar geleden geweest, in het Karel de Grote jaar. Is een mooie stad. Nou veel succes met lopen en hoop dat je niet al te veel regen krijgt. Groetjes Van ons

Rose en Hans

Ja Jaap iets met bergen en dalen......, daar zal je nog veel last van hebben en dat kan je hier niet trainen! Ik kan me je paniek wel voorstellen als jeniets aan je navigatie en mobiel hebt!
Heb je ook wel eens een rustdag?????

Gertjan

Man, man, wat een verhaal. Ik zat haast te nagelbijten. Je kunt wel thrillerschrijver worden.
Wat fijn te lezen, dat je behouden bent aangekomen. Dat het niet makkelijk zou worden, wist je vast, maar nu moet het maar gedaan zijn met de tegenslag.
Veel succes de komende tijd.

Walter

Mooi maar afzien dus, nog even volhouden, straks lekker langs de Rijn wandelen.

Piet en Tineke Hitzert

Hoi Jaap, ik denk zeker dat je wel een boek kan schrijven als je in Rome ben.Maar eerst maar dag voor dag bekijken zoals je vertelde voordat je vertrok.Hopelijk zullen er nogwel dagen komen dat het wat vlakker is en gaat je navigatie je niet meer in de steek laten.
Groeten uit een regenachtig Strijen. Mvg

Geràldo

Dag Jaap
Mooi dat we je zo kunnen volgen. Voorlopig zal het wel hoha blijven wellicht ook nog boba. Met zoveel kilometers in de benen zal dat zeker goed komen. Zoals altijd achter de wolken schijnt de zon.
Groeten ook namens Marianne.

Helen.

Wat een heftig verhaal Jaap, dat is spannend om op de goede weg te komen. Maar het is je weer gelukt.
Weer een stap verder. Succes weer voor morgen. liefs.

Jeanette

Wat een verhaal ik neem mijn petje voor je af wat een avontuur
Succes

Ellen

Hoi lieve Jaap, in een woord de bent nu al een Kanjer.
Maar ik ben bang dat er nog meer bergen op je pad komen. . Ik voel net je mee succes voor vandaag. Hoeveel kilometer heb je er al op zitten. Dikke kus

Adrie

Gaat niet vanzelf lees ik wel, maar houd de moed erin. Bij welke plaats ben je nu? Dan kan ik je wat beter volgen.
Veel sterkte, groetjes.

Ria arts

Spannend om te lezen Jaap, dus voor jou zeker spannend daar te lopen.neem een fluitje mee voor als je navigatie het niet zou doen, maar dat zal je wel al bij je hebben . Sukses en hart groet

Jaap en Sylvia

Ok vriend het valt af en toe niet mee begrijp ik maar petje af o nee op vanwege hagelbuitje , sterkte verder en hou je taai makker , groet van ons uit vlaardingen.

Franciscus Diergaarde

Jaap ik volg net belangstelling je vorderingen zeker daar in de Eifel.Je zal ongetwijfeld je spieren voelen met al die hoogteverschillen. Mede als je in ogenschouw neemt dat het hoogst PUNT voor jou inde Hoeksche waard op de Oudendijk ligt. Echter met jouw Ausdauer( je bent tenslotte in Deutschland nie) en met de Tau ketting van Franciscus ben je alle obstakels de baas
Succes en Sterkte

Richard en Christine van Trigt.

Wat een bijzondere reis maak jij. Met veel belangstelling lezen we je verslagen. We hebben grote bewondering voor jou! Veel succes !

Cora en Ad Theuns

Hoi Jaap, je maakt al heel veel kilometers. Leuk om je verslagen re lezen. De pasen komt eraan, dus ook eieren zoeken hoor onderweg.?? succes!!! Dikke kus van Cora

Lieneke Duimelaar

Jaap leuk weer wat van je te lezen. Ik houd mijn mail goed in de gaten, mijn vader vraagt ook steeds of er bericht van jou is. Eerst kreeg ik een mail als je wat schreef, maar het bericht van zondag had ik gemist. Op advies van Marijke opnieuw mijn mailadres doorgegeven. Nu had ik van woensdag ook geen mail. Toch nieuwsgierig naar je belevenissen hier nu even gekeken. Gelukkig weer een bericht van jou. Ik ga vanaf nu gewoon elke dag kijken!! Wat een avontuur ben je bezig te schrijven! Veel sterkte met je PHPD! Groetjes

Arne van Aalst

Beste Jaap,
Zojuist jouw blog gelezen. Leuk om te lezen maar daarnaast bewondering voor jou dat je dit zomaar " even" doet. Heel veel plezier de komende tijd. Hele fijne Paasdagen gewenst

Marjolijn

Hoi Jaap, prachtig om je te volgen met al die ontberingen, maar desondanks zie je vast ook veel mooie natuur.
Zo knap joh wat je doet , ??? fijne paasdagen, groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!