Nibelungenweg

De laatste keer dat ik schreef ging ik op weg naar Worms. Daar viel ik met mijn neus in de boter. Men had die dag een voorjaarsmarkt gepland en met het prachtige weer een schot in de roos. Mijn hotel lag pal naast de Dom in het centrum en daar was ook de markt. Direct ook maar een bratwurst geprobeerd en ik kan jullie vertellen dat die lekker was. De route naar en vanaf Worms was redelijk vlak en van mijn goede vriend Walter, zeer behulpzaam geweest met het opladen van mijn route, had ik al begrepen dat het een meer bewoonde wereld werd. Inderdaad loop ik nu wat vaker over geasfalteerde paden.

Overigens volg ik nu een weg die van west naar oost loopt. De Nibelungenweg. Heeft iets met nevel/mist en dwergen te maken uit een ver verleden. Van beiden heb ik niets gemerkt. Deze weg volg ik ook niet exact. Ik ga mijn eigen weg gebaseerd op de kilometers per dag en de overnachtingsmogelijkheden.

In Worms heb ik de Rijn voor het laatst op mijn reis achter mij gelaten. En vanaf vandaag is het weer klimmen en dalen geblazen. Gelukkig is het droog weer. Niet dat ik droog blijf maar dat hoort erbij. Vannacht slaap ik in een hotel annex bierbrouwerij. Schmucker. Omdat ik niet kon kiezen welk biertje ik wilde mocht ik er 4 van het vat proeven. Allemaal goed te drinken kan ik je zeggen. Mijn vochtgehalte is weer op peil.

Morgen op weg naar de rivier de Main. Maar eerst nog de nodige kilometers ervoor afleggen.

Dank, dank, dank weer voor de reacties en tot schrijfs.

Reacties

Reacties

Ron de Baat

Had ik dat geweten Jaap dan had ik een Heineken pyama geregeld voor je.
Suc 6 weer voor de volgende etappe,s

Ellen

4 bier is 8 boterhammen!!!!! Je kan het goed hebben met al de kilometers in de benen. Succes voor morgen

Roelf

Vier mahl zum wohl!

Lieneke

Leven in de brouwerij!!
Eindelijk weer in de bewoonde wereld. Zorg maar goed voor je vochtgehalte, het weer wordt warmer.
Goeie reis verder!

Paula Silvius

Lekker een pint en bratwurst, jij kan er weer tegen. Succes verder naar het volgende punt.

Gertjan

Hallo Jaap,
Bier und bratwurst, dat begint er op te lijken??.
Zelf ooit na een warme en lange reis per lelijke eend op een Duits terras ook een halve liter genoten.
Nooit meer zo een lekker bier geproefd. Mogen die van jou ook hemels zijn.
Goede reis verder.

Helen.

Een wel verdiend pilsje. En een goed hotel kan je er de volgende dag weer tegen. Succes verder.

Walter

Schmucker, dat is tenminste nog eens een tent om bij te komen?. Je gaat goed, en al bijna in Beieren. Goede reis!

Piet en Tineke Hitzert

Hoi Jaap, fijn om te horen dat het goed gaat , maar je moet toch richting het zuiden of is je plan veranderd en ga je de wijzen uit het oosten opzoeken? Nou veel succes met de voortgang van je reis en we kijken uit naar je volgende verhaal.

Marianne

Hoi Jaap, leuk om je verhalen weer te lezen! Fijn dat het goed gaat met het lopen, geen idee waar Worms ligt maar dat ga ik zo opzoeken. Veel succes met lopen hoor! Groetjes João en Marianne

Sieta Hofman

Hoi Jaap, je hebt al aardig wat km's in de benen en nu in het mooie bekende duitsland. De familie Hofman heeft daar het water dun gevaren. Blijf genieten van alles wat je op je pad tegen komt inclusief bier met braadworst:) Veel wandelplezier en een groet van ons. Cor en Sieta ps Erg leuk om de verhalen te lezen

Marjolijn

Hoi Jaap,
In Worms hebben wij eens met een kapotte auto gestaan en konden met een leenauto naar huis.
Enkele dagen later weer terug om de auto op te halen, waarmee ik wil zeggen dat het toch een heel eind is wat je al gelopen hebt.
Geniet van alles om je heen dan doe ik dat met jouw verhalen.
Groet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!