Stilte

Lieve allemaal. Deze keer geen grootse verhalen en dat is misschien maar goed ook. Want zijn het niet vaak de slechtste verhalen die het meeste indruk maken? Ik heb in Bacharach de Rijn de rug toe gekeerd. Dat betekent dat ik over de bergjes en door de dalen ben gaan lopen. Dat is behoorlijk wennen mag ik wel zeggen. Want veel trainen hierop kan je in onze polder niet. Hellingen van tussen de 10 en 20 procent omhoog en ook weer omlaag vergen dat ik diep uit de reserves moet putten. Maar die heb ik gelukkig nog. Waarom steeds omhoog en dan weer omlaag zal je zeggen? Nou de kortste wegen gaan vaak recht over de heuvels en al die dorpjes liggen dan weer in de dalen. Met de regen van de laatste dagen is het in de bossen er niet beter op geworden. De foto's spreken voor zich. Gelukkig nog geen natte voeten gehad. Voor de rest is het lopen door verstilde landschappen met dito dorpjes. Zelfs een kop koffie is dan moeilijk aan te komen. Goed dat ik elke dag wat te eten en drinken bij mij heb. Voordeel van die stilte is dat ik weer regelmatig hertjes zie die meestal verschrikt wegrennen. Vanmorgen nog 2 die wel heel dicht langs mij heen op de vlucht sloegen.

Ondertussen is het hier ook zonniger geworden. Leuk voor al die mensen die daar naar snakken maar voor mij hoeft het niet zo warm te worden. Het water loopt soms nu al in straaltjes van mijn lijf.

Morgen ga ik weer op zoek naar de Rijn in Worms. Dan heb ik er denk ik zo'n 500 km opzitten. Maar nog steeds niemand ontmoet die dezelfde kant uit gaat zoals ik. Zal nog wel komen.

Iedereen opnieuw bedankt voor de vele reacties. Kijk er elke dag weer naar uit.

Reacties

Reacties

Jaap en Sylvia

Ok vriend sterkte verder ik denk aan je , moet zelf helaas weer gedotterd worden vlgd week in mijn bekkenm en benen en ook een teen laten amputeren weer beetje in een dip dus zal vlgd week in ziekenhuis vertoeven dus niet al te veel kunnen contacten groet Jaap

Lieneke

Zo Jaap, wat heb je al ver gelopen. Leuk je reis en belevenissen te volgen. Je gaat hartstikke goed hoor. Petje af, ik doe het je niet na. Heuveltje op en heuveltje af, maar elke stap een beetje dichter bij je einddoel! ?

Ron de Baat

Na 500 km zijn je schoenzolen toch zeker wel versleten Jaap?
Het is al een geweldige prestatie zeg en kijk er na uit wat je weer te melden heeft.
Blijf je volgen kerel en de groetjes weer.

Richard en Christine van Trigt.

Wat een geweldige prestatie ....al 500 kilometer. Met veel plezier lezen we je reisverslagen. Hartelijke groeten en een hele goede reis verder.

Paula Silvius

Jaap wat een prestatie, super !! We blijven je volgen en groeten van ons Jan en Paula.

Barry

Kijk je uit met die bambi's... De meeste ongelukken gebeuren met die vorm van wild he... Succes maar weer, ouwe ijzervreter... ?

Ria arts

Met veel plezier lees ik de verslagen.
Al 500 km in de benen.ik neem mijn petje voor je af.
Leuk ook wat foto,s te zien.
Hier vandaag een lekker zonnetje.
Goede reis verder en hart. Groet.

Willem en Jeannette

Wat een mooi verhaal weer jaap en wat leuk als je zo tussen het echt wild loopt. Je hebt er al een aardig stukkie op zitten. Succes verder en leuk om zo te Lezen van je ervaringen wij doen het je niet na hoor ????

Helen.

Hoi Jaap, de eerste 500 km zitten erop. Top prestatie zeker nu het moeizaam gaat. Doe het rustig aan en veel sterkte voor de komende dagen. Liefs.

Walter

Wow Jaap afzien? die R16 en dan ook nog zonder een bakkie troost onderweg, niet normaal. Respect! R17 ook niet simpel maar wel weer in de bewoonde wereld, moet dan toch lukken met die koffie en kuchen. Goede reis verder!

Leen en Tineke van Kranenburg

Zo Jaap,al 500 km wat een moed..bedankt weer voor je verhaal.gr Leen en Tineke

Vera Kooijman

Lees met veel plezier je verslagjes. Je bent een bikkel hoor!!

Piet en Tineke Hitzert

Hoi Jaap, 500 km dan ben je al een aardig stukje onderweg. Maar je weet er zijn vele wegen die naar Rome gaan en de kortste is niet altijd de makkelijkste is. Als ik het zo door bereken lig je aardig op schema toch, en het lenteweer komter in Nederland aan dus hopelijk heb je de meeste regen wel gehad . Nog een goede verdere reis gewenst en we zien met spanning je verhalen tegemoet.

Petra

Hoi Jaap , knap hoor dat je er al zoveel kilometers hebt op zitten ! Die heuvels zorgen wel voor mooie uitzichten en de variatie om het vol te houden anders word het zo saai ha ha !! Succes vanaf deze kant .

Mark van der Burg

Hi Jaap, Jeetje wat een avontuur erg gaaf en knap. Succes met de voortgang van dit bijzondere en mooie project.

Zet hem op!

Anja & A3

Even achteloos melden dat je al 500 km gelopen hebt....! Dat is "gewoon" vanuit hier 25 keer naar bv. Intratuin heen en terug welteverstaan. Hoewel als ik mocht kiezen......! Vanmiddag gaan we in Dongen andere meters maken. We zullen er dan 1of 2 op jou nemen. Wat dacht je trouwens van een Jaap Schelling rotonde?

Ellen

Wat een zandpad !! Zwaar lopen is dat zeker? Hou vol. Een chinees spreekwoord zegt, als je omhoog gaat moet je ook weer naar beneden. Hihihi. Dikke kus

Hans en Rose

Goed hoor dat je al 500 km hebt gelopen.Leuk dat je die brug al kent! Het is toch wel fijn denk ik om af en toe iets of iemand tegen te komen, die je kent! Zo te zien heb je nu ook goed weer! Aan de bospaden was te zien, dat het minder is geweest! Succes verder!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!