Phpd

Weer tijd om iets te schrijven. Eerst maar even een beetje klagen. Dan hebben we dat maar gehad. Ik heb last van Phpd. Wat betekent dat zullen sommigen denken? Wel niets anders dan pijntje hier en pijntje daar. Mijn hamstring in mijn linkerbeen gaat niet zo lekker, mijn kleine linker teen heeft het zwaar te verduren en mijn teen naast mijn grote teen aan de rechtervoet vertoont een flinke blaar die behoorlijk gevoelig is. Ik weet dus goed dat ik behoorlijk wat vraag van mijn onderdanen. Volgens Barry, mijn fysiotherapeut in nood, had ook gezegd dat ik langzaam moest opbouwen. Vandaar misschien. Maar het goede nieuws is dat de cyste in mijn linkerknie minder gevoelig is geworden. Dus het trainen in Nederland helpt wel.

Dan iets over het weer. Voor elke Nederlander ook heel belangrijk. We denken dat het hier altijd wat minder weer is maar wat blijkt.: 1 week gelopen en maar 1 ochtend regen. Prima toch! Dus niet meer klagen mensen.

Ook weer even terugblikken. Na Vessem ben ik naar Gastel gelopen. Het liep die dag niet echt lekker. Kan ook gebeuren. De b&b was echter uitstekend. Ontvangen met Limburgse vlaai. Heerlijk. En bij het ontbijt de grootste omelet die ik ooit heb gehad. Kan je 2 dagen op lopen. Van daaruit naar Hunsel. Ging beter die dag met prima weer. Vandaag dan door het glooiende land van Limburg naar Valkenburg. Warm zelfs vandaag. Vandaag het meest westelijke puntje van Duitsland bezocht, het smalste stukje Nederland doorkruist en het eerste klim-en daalwerk moeten verrichten. Wel prachtig hier. Nu in Valkenburg op een terras met een biertje en een portie bitterballen. Hoezo afzien?

Morgen dan Duitsland in. Op naar Aken en het echte avontuur kan beginnen. Liefs allemaal.

Reacties

Reacties

Tineke

Nog maar even Bourgondiër zijn Jaap. Extra koolhydraten kun je wel gebruiken. Proost en succes morgen.

Adrie

Je kan je topografie weer eens uitbreiden. Je komt plaatsen tegen waar je nog nooit van heb gehoord. Succes met je pijnlijke tenen en hamstring.
Groetjes.

Helen.

Jaap met al je pijntjes zit je voorlopig wel over de grens. Die het rustig aan dan kom je er wel. Liefs

Barry

Nix forceren he Jaap. Desnoods een rustdag inlassen... Je hebt nog wat km's voor de boeg per slot van rekening... Suc6 man!

Piet en Tineke Hitzert

Hoi Jaap ,de eerste week zit er op top!!Nu dan Duitsland in en daar hebben ze wel wissen bier dat is heel goed voor je. Sterkte met je phpd en een goede verdere reis.

Ron de Baat

Hoi Jaap
Misschien effe een kleine rustpauze of bij iemand achter op de fiets springen anders
Op naar de curryworst die zijn heerlijk in Duitsland en Suc 6 met je volgende etappe

Paula Silvius

Sterkte Jaap met de ongemakken, het blijft een bijzondere ervaring ! Groetjes Jan en Paula.

Gertjan

Vandaag zelf eens flink gaan stappen. Geen malheur aan de onderdanen, maar een nieuwe heup...
Wat ik dus wil zeggen, hoedje af man voor jou onderneming. Niet alleen fysiek, ik zie je nog elke dag voor me, daar bij de Kiltunnel in de kou met die rugzak, maar ook mentaal.
Elke dag een nieuw avontuur, weer een vreemd bed.
Doe rustig en houd vol. En wat de zere spieren betreft, ik ken nog een fijne masseuse ?

J.visscher

He vriend rustig aan he anders nog een keer biertje met bitterballen extra gaan die ongemakken weg , groet en het ga je goed he , jaap en sylvia

Jeanette

Wat vervelend zeg, niets forceren hoor rustig aan je heb tijd zat
Sterkte lekker eventjes met je benen omhoog

Jan

Heel veel sterkte met je phpd, leuk om je verhaal te lezen en je foto's te zien.

Leen en Tineke

Hoi Jaap,
Hopen voor jou dat de ongemakken snel over gaan,succes voor de volgende trip.groetjes van ons.

Anja & A3

Je kan beter

Marja

Jammer van de pijntjes! Maar geniet van al het moois om je heen!!

Anja & A3

Je kan beter PKPG hebben! Dus eigenlijk pijntje komt pijntje gaat. Past beter bij onze leeftijd, hoewel bitterballen ook niet slecht zijn. Duitsland lonkt in de verte. Ga ze nou maar een keer verslaan. Lekker gevoel voor vooral jou en een beetje voor ons.

Wim en Ria Reedijk

Sterkte met de pijntjes en de tocht door Duitsland. Geniet zo nu en dan van een heerlijke Bratwurst
dat voelt al een stuk beter. Chapeau voor de eerste 6 dagen die je al hebt afgelegd.

Geraldo en Marianne

Vol bewondering volgen we jouw reis. Veel succes en sterkte met de pijntjes.

Jopie de vos,,

veel bewondering voor je ,ik blijf je volgen ,we kwamen elkaar wel eens tegen aan de bon dijk of ergens heel veel cuc6,,,

Karin Louwers

Jaap petje af. We hebben bewondering voor je. Je gaat het toch maar doen. We blijven je volgen. Heel veel succes.

Karin en Willem Louwers

Ook Willem wenst je natuurlijk veel succes.

Wilma Kruijthoff

1e week heb je achter de rug. Nog vele zullen er volgen. Petje af (of jij misschien wel op). Ik vindt het nu al een prestatie ?. Gr uit Sas

Sieta Hofman

Hallo Jaap, de eerste dagen zitten erop. Je hebt jezelf wel weer een doel gesteld zeg, waar ik een diepe buiging voor maak. Geweldig. Je hebt ook al van het mooie limburgse kunnen genieten, dan snap je wel dat wij daar ook heel graag komen:) Geniet van alles wat je nog voor de boeg hebt en succes met de phpd, groet van Sieta

Liesbeth

Wat vervelend zo’n blaar. Doe je daar eigenlijk zelf iets aan? Of laat je hem gewoon zitten? Dat biertje met bitterballen is wel beter. Succes verder!

Jaap

Met bier en bitterballen gaat een blaar helaas niet weg.

Danja

Ha Jaap

Wij zeggen op Flakkee dat altijd bluve treene. Phpd is lastig maar komt vast goed. Elke dag beetje minder, dan wordt t later vast weer leuk. Wandelse. Geniet ervan
grt Wimco, Danja

Arjen en Klarie de Vos

Jaap, wat een fantastisch en moedige reis. We wensen je veel wandelplezier maar natuurlijk ook veel wijsheid voor onderweg en bovenal gezond terug. We blijven je volgen.

rinus

jaap ik heb al jaren PHPD maar met paracetemol kom je in ROME

Walter

Je gaat goed Jaap, top !!

Anja & A3

Bier, bitterballen en blaren het lijkt wel een nummer van Drs.P uit vroeger tijden! Dan nu maar liever een Duitse meezinger toch? Heb je trouwens muziek in oren onderweg? En wat voor genre?

Peter groen in t woud

Nou gaan we niet zeuren over pijn in een kleine teen of een spiertje, het is elmis rotter geweest.
Blijf trots op je dat je dit onderneemt en het streven moet zijn dat je de vierdaagse in Nijmegen er nog achteraan doet.

Nog een vraagje, wanneer moet het balkon gedaan worden? Anders neem ik wel kontakt op met Marijke.

Groet,
Peter en Hanneke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!