Wegzending en omweg

Ik ben ondertussen weer een stukje dichter bij Duitsland. Dan gaat het avontuur voor mijn gevoel echt beginnen. Maar eerst nog even terugblikken. De trip naar Tilburg was pittig omdat ik de afstand van 30 km nog maar 1 keer had getraind en dat ging niet al te best. Nu ook niet maar we zijn er gekomen. In de b&b zaten 2 mensen uit Duitsland dus ik kon direct oefenen. Woensdag op weg naar Vessem. Maar 25 km. Kwam vroeg aan in de pelgrimshoeve Kafarnaüm maar daar bleek niemand aanwezig. In de bar aan de overkant gelukkig wel dus daar maar wat gedronken. Was ook het stembureau trouwens dus aanloop genoeg. Ik kreeg het telefoonnummer van de beheerder van de hoeve en de gastvrouw en gastheer kwamen er na een goed uur aan. Er werd mij gevraagd of ik een wegzending wilde. Niet echt wetend wat dat was maar wel nieuwsgierig heb ik ja gezegd. Na het avondeten vond een korte ceremonie plaats. Gastvrouw, gastheer, spreker en ik. Met kaarsen opsteken, stemmige muziek en een mooi woordje uit een bundel van Hans Bouma. Zo werd ik al het goede gewenst voor onderweg. Ook kreeg ik een ketting met het Tau teken van Franciscus mee. Bijzonder allemaal. Vandaag verder naar Gastel. Als de bomen onder je voeten spiegelen op het asfalt dan weet je wat de reden is. Regen helaas. En als je over Ad een Cora paden, zandplaten dus, in het bos loopt druipen die bomen ook nog eens extra. Maar gelukkig werd het vanmiddag droog. Ben zowaar even België ingelopen. Maar in het zicht van de haven liet mijn navigatie mij een paar kilometer omlopen helaas. Gelukkig liep er 1 meneer in het bos die mij weer op het juiste pad heeft geholpen. Zo zie je maar weer dat er altijd hulp is als je er even niet uitkomt. Morgen Limburg in voor een overnachting in de buurt van Ittervoort.

Iedereen weer bedankt voor de reacties. Ongelooflijk die hoeveelheid.

Reacties

Reacties

Gerard Hamers

Met zo'n wegzending moet het helemaal goedkomen Jaap. Nogmaals succes verder.

Ria Arts

Leuk om te lezen Jaap, morgen beter weer.
Goede reis weer!

Andrie

Wat een mooi verhaal en emotie denk ik bij de wegzending je staat er wie had dat kunnen 11 jaar geleden kunnen denken.Droog weer toegewenst en succes?

Adrie

Die wegzending heeft je al geholpen, dus niet voor niets geweest. Morgen hopen op beter weer en wegen.
Groetjes.

Lieneke

Wat zul jij veel indrukken opdoen tijdens je wandeltocht. Gelukkig heb je alle tijd om ze al wandelend te verwerken. Dankzij dit verslag kun je ze later ook weer teruglezen. ?

Hans en Rose

Wat apart, die wegzending! Het is te hopen dat het je bescherming biedt!

Evelien

Goed verhaal Jaap ?
Je komt in huize Sinterniklaas elke dag wel even ter sprake.
Op weg naar morgen maar weer!
Groetjes van ons.

Piet en Feikje

Bijzonder zo'n wegzending. Heel veel succes ? met de wandeltocht. Leuk om je op deze manier te volgen.

Franciscus Diergaarde

Je merkt het al je komt mij overal tegen. Bewaar die Tau- ketting goed, gedurende je gehele reis. Over dat wegzenden heb ik zo mijn eigen ideeën , als je nl. vroeger van school werd weggezonden dan zwaaide er wat!! Ik hoop dat je de komende dagen beter weer zal hebben en dat je dan wat makkelijker loopt.
Veel succes.

Ron de Baat

Een mooi stukje heb je geschreven Japio.
Al je verhalen bewaren misschien wat voor een boek waar van de gijp nog jaloers op word. Hoop dat je in ieder geval met droog weer je reis kan vervolgen. En blijf je zeker volgen . Succes met de volgende etappe

Jan

Genieten zo jaap al het moois en de rust onderweg . mooi stuk weer geschreven

Grt jan en sjanie

Jeanette

Wat een bijzondere belevenis
Succes morgen

Helen.

Mooi verhaal Jaap, nu over de grens weer een stapje verder. Morgen weer succes. Xx

Klaas en Karla

Je bent nu dus al aardig op weg om een "echte Pelgrim" te worden.
Jammer dat het weer nog niet optimaal is. Maar het voorjaar komt er aan, dus nog even moed houden. Klaas wist niet dat er in Nederland ook Pelgrimshoeves zijn. Jaap veel succes en voorspoed op je verdere reis. XXX
Groetjes K&K

Annette Kruythoff

Geweldig Jaap.... diep respect, nu al... dat jij de moed en doorzetting hebt om vrijwillig aan deze geweldige tocht te beginnen! We hebben je gisteravond gemist tijdens de VvE vergadering maar Marijke neemt de honeurs goed waar... we blijven graag op de hoogte, héél veel succes, kracht, wijsheid en vooral mooie kilometers... hou ons op de hoogte! Hartelijke groeten, ook namens mijn moeder Tonny uiteraard, Annette&Arno

mark en wilma

Hebben je gevonden. Ook wij gaan je volgen Jaap. Erg leuk reisverslag om te lezen. Goede reis.

Christy en Pieter Vermeer

Hoorde gisteren avond op de verjaardag van Anja over jou voetreis. Diep respect van wat jij aan het doen bent. Heel veel succes en wij volgen jou ook. Goede reis

Ed Bergmans

Hoi Jaap
Dit is wel weer een uitdaging, ik heb respect dat je dit weer doet!
Cobie en ik blijven je volgen succes.

Ad en Cora

Goedemorgen Jaap, Leker geslapen vannacht? Weer fris voor de nieuwe kilometers te lopen. Wij hopen dat je veel van die Ad en Cora paden tegen komt. Die zijn namelijk het moois! Heel veel succes! Gr. Ad en Cora

Bert en Sjanie

Hallo Jaap,
Wat bijzonder, zo'n wegzending, nog nooit van gehoord.
Nu al diep respect voor jou, petje af.
Wij gaan je reisverslagen met belangstelling volgen.
Veel succes en beter weer gewenst!
Groeten, Bert en Sjanie

Ellen v. Vlierden

Jemig!!!! Even niet gekeken en je bent al aardig op weg. Ik was een weekend naar Gent. Ga je zeker weer volgen. Tony's zus Joyce die in Eersel woont zend de pelgrims ook altijd weg. Die zingen als je weer op pad gaat. Succes voor vandaag dikke kus

Hans en Rose

Sterkte met de pijntjes! Op naar het buitenland!

Jo en Tineke

Wat ben je al ver gekomen! Veel respect hoor. Hoop dat je knie rustig blijft. T is ook een hele inspanning. Succes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!