Rome binnen

Dat ik dit als titel van dit stukje mag schrijven is eigenlijk ook voor mij onvoorstelbaar. Dat ik dit heb mogen halen was voor mij ook zeer twijfelachtig. Mijn doel was dan ook steeds op weg te zijn en waar het avontuur zou eindigen was van minder belang. Komt Rome dan toch eenmaal in zicht dan wil je daar ook eindigen. EN DAT IS GELUKT!!!!!

Maar toch nog even terug in de tijd. Na mijn laatste verhaal heb ik toch nog 2 pittige dagen meegemaakt. De klimmetjes waren niet zo hoog meer maar wel bijzonder steil. Daarbij was de temperatuur rond de 30 graden en dan loop je vanzelf wel leeg. In Montelibretti trof ik het groepje van 4 jongelui die net voor mij uit Rieti waren vertrokken met 3 ezels. Zij zijn aan een vredesmars bezig die moet eindigen in Jeruzalem. Ik kon mij ook bij hen aansluiten zeiden ze maar dan was ik pas op 23 juni in Rome aangekomen en dat was natuurlijk voor mij geen optie. Je ziet dat er altijd weer mensen zijn die nog meer in hun mars hebben. Gisteren had ik overigens veel geluk met het weer. Tussen de buien door bereikte ik Monterotondo. Hier trof ik opnieuw mijn al eerder opgedane kennissen uit Oostenrijk, Gabi en Alex. Ik had daar al enige hoop op omdat ook zij vandaag in Rome wilden aankomen. Maar het was toch heel leuk toen ik vroeg waar zij waren en de bevestiging kreeg dat ze ook in dezelfde stad waren aangekomen. In welk hotel zitten jullie was mijn vraag. Bleek ook mijn hotel te zijn. In welke kamer zit jij dan was hun vraag. Naast die van jullie was mijn antwoord. En inderdaad bleek dat nog te kloppen ook!!!! Op zoveel toeval hebben we die avond er maar een extra drankje op genomen.

Vandaag zijn we dan met z'n drieën naar Rome gewandeld en later dus Rome binnen gegaan. Onderweg had ieder van ons zo zijn eigen gedachten daarover. Plots wordt uit een plan een herinnering geboren. Een bijzonder moment om onder het lopen bij stil te staan. Het afscheid was allerhartelijkst en ik heb het gevoel dat we elkaar nog wel eens gaan terugzien.

Na het afscheid op naar het St Pietersplein waar Marijke en dochter Daniëlle al op mij wachten. Eigenlijk niet eerlijk dat ik na 3 maanden lopen toch nog later ben dan zij!!! ?? De laatste kilometers door de stad kunnen dan niet snel genoeg voorbij gaan maar eindelijk is de hereniging een feit. Wat ben ik blij om in goede gezondheid mijn armen weer om ze te kunnen heen leggen. Want ik ben het gezin en zeker Marijke ontzettend dankbaar dat ze mij op dit avontuur hebben laten gaan. Want een avontuur is het geworden met ups en downs maar met elke dag het blije besef wat een voorrecht het is geweest dat ik dit heb mogen en kunnen ondernemen. Ook ben ik mij nog weer meer bewust hoe goed ik het heb en dat THUIS veel meer is dan ergens een huis te hebben.

Als alles een beetje bezonken is zal ik thuis nog 1 maal een stukje schrijven en dan zit het er echt op.

Wat een prachtige reacties heb ik al mogen ontvangen en ook van mijn kant petje af voor jullie daarvoor.


Reacties

Reacties

Barry

Zo. ff Douchen, glaasje bubbels, stukje pizza. Even met de dames die stad doorkruisen en op naar Jeruzalem dan maar. Suc6 en goeie reis!
?

Barry

Grote klasse en meer dan dat! Held

Petra en Jan

Een geweldige prestatie en natuurlijk het allerbelangrijkste ..... in goede gezondheid ! Gefeliciteerd vanuit Strijen en leuk jullie weer bij elkaar te zien !

Jo en Tineke

Chapeau Jaap! Geniet van elkaar en in Rome. Leef het leven op jouw manier.

Ria

In een woord geweldig.
Leuk de foto,s met marijke en jullie dochter.
Een pracht reis en mooie verhalen.
En zeker waar , fijn om een thuis te hebben!
Dank je wel ook voor de mooie verhalen.

Marleen

Geweldig, top prestatie, gefeliciteerd!!
Nu lekker (na)genieten met elkaar.

Ron de Baat

Geweldig Japio en je heb in mijn ogen iets onmogelijks gedaan.
Geniet van je uitzonderlijke prestatie met Marijke kinderen en kleinkinderen.
Ze kunnen trots zijn op zo,n man die dus echt alles aan kan.

Richard en Christine van Trigt.

Van harte gefeliciteerd met deze GEWELDIGE prestatie !
Met grote bewondering hebben we je gevolgd door het lezen van je mooie en leuke reisverslagen.
Geniet van je familie ! En heerlijk nagenieten en uitrusten van deze bijzondere reis .

Henk van Hal

Geweldig Jaap dat je er bent en Marijke en je dochter weer in je armen kunt sluiten.
Heb de meeste verhalen gelezen en er waren leuke dagen en minder leuke dagen met het weer en soms een tegenvaller betreffende bepaalde wegen.Maar je hebt het gepresteerd om naar Rome te lopen en dat zullen er niet veel zijn in Strijen.Hoor wel eens verhalen van mensen die het op de fiets doen maar ik personelijk vind lopen toch wel een grotere prestatie.Jaap ik neem mijn petje voor je af en in Belgie zeggen ze dan chapeau.Geniet nog even in Rome en dan rustig weer in je eigen bed en weereen lekker prakkie met aardappelen.Groetjes uit Strassen in Oostenrijk.

Maaike van Hal

Joepiejeeh Jaap je bent er , geweldig wat een prestatie.
Laat alles over je heen komen en ga lekker genieten van je rust, kan je alles overdenken wat er is gebeurd deze 88 ? dagen. Geniet met Marijke en Danielle in Rome en ook van mij een dikke knuffel en ??????.Je bent de grootste held van Strijen voor mij. Ik zal je verslagen missen zooooooooo lek om te lezen.Doei ????

Piet en Tineke Hitzert

Gefeliciteerd Jaap, je ben er. Een geweldige prestatie. Ook al heb je vele malen moeten afzien is het toch gelukt je ben in Rome . Toen je het een maand of vier of vijf voor de eerste keer vertelde dachten we waar gaat hij aan beginnen en ik denk dat je dat zelf ook wel dacht, ook in die tijd nog even een bezoekje aan het ziekenhuis gedaan , maar dat deerde je niet . Je ging een beetje lopen hier in de polder en op 19 maart vertok je .Nu 88 dagen verder ben je in Rome aangekomen.
Nogmaals proficiat en maak er een paar mooie dagen van met je gezin.

Marli

Chapeau ????? op naar de volgende uitdaging ??????

Leen Fortuin

Even een traantje wegpinken Jaap. Wat een fantastische reis/ervaring/levensles/herinnering heb jij mogen mee maken/beleven/schrijven. Je hebt er niet veel aan, maar ik ben bijzonder trots op jou en dat ik het mee heb mogen beleven. en Jaap Home is where the hart is.

Geràldo

Jaap wat geweldig. Gefeliciteerd met deze fysieke en morele prestatie. Fantastisch gedaan. Fijn dat we weer gezond met je dierbare bent herenigd.

Riet

GEFELICITEERD Jaap je hebt t gered! Wat fijn dat Marijke en je dochter je op stonden te wachten in Rome. Wat een prestatie, ik heb je met heel veel plezier gevolgd. Groetjes, ook aan Marijke.

Ad en Cora Theuns

Jaap nogmaals een zeer diepe buiging voor jou. Leuk dat Marijke en Danielle er bij zijn. Geniet van elkaar de komende dagen en neem van ons een lekker wijntje op een gezellig terras! We hebben genoten van je verhalen.xx

Piet en Netty

Jaap gefeliciteerd wat een geweldige prestatie heb je neer gezet. Wat heb je mooie verslagen geschreven we hebben het vol bewondering gevolgd. Nu even lekker genieten van Rome samen met Marijke en Danielle

Andrie

Gefeliciteerd je hebt het gehaald.Bedankt voor de foto's en je mooie verhalen.Heel prettige dagen toegewenst met Marijke en je dochter en totziens in Strijen.

Ida

Weer en leuk verhaal!!! Wat geweldig dat je dit weer heb mogen doen...zoveel maanden weg. Het volbrengen van deze reis is een klasse apart. Nu dan genieten van het weerzin met Marijke en dochter. Nog fijne gezellige dagen met de familie in het mooie Rome.
Groeten van ons Theo en Ida

Mark

Prachtig Jaap je laatste verhaal op weg naar Rome en de foto's te zien van je aankomst. Weer samen na bijna 3 maanden bikkelen! Geniet nu vooral van elkaar en van de prestatie die je hebt neergezet. Geweldig! Bedankt dat we zo een beetje mee mochten lopen! Groeten uit het vlakke Strijen.

Willem en jeannette

Yeahhhhh je bent er gefeliciteerd !!!!

Wat een toevalligheden steeds weer, leuk hoor dat je de wandelvrienden steeds weer tegenkomt en dan nog wel in je eigen hotel bijzonder hoor. Nu gezellig even paar daagjes genieten met Marijke en Danielle en dan weer naar huis.

Jaap bedankt voor je verhalen, we hebben er van genoten en zoals ik al eerder zei we gaan het missen was heel bijzonder allemaal te lezen

Wimco en Danja

Van harte gefeliciteerd Jaap! Super dat je het gehaald hebt. Wat een mooie, zware tocht was t maar het resultaat mag er zijn. Je bent in Rome. Bedankt voor je verhalen. Geniet nog even van het prachtige Rome met Marijke en Danielle. En tot ziens weer in het gewone Strien.

Jo e Joke Havelaar

Gefeliciteerd met deze geweldige prestatie!! En wat een mooie en leuke reisverslagen heb je geschreven, daar hebben we heerlijk van genoten, we zullen deze wel gaan missen.Nu nog even genieten in Rome met elkaar!

Wim en Ria Reedijk

Fantastisch Jaap je bent er. Met alle leuke ervaringen en dan ontberingen achter je.
Wat moet het heerlijk geweest zijn om Marijke en Danielle weer in jouw armen te sluiten op het einddoel Rome waar je 3 maanden naar hebt uitgekeken. En wat een mooie verhalen hebben wij kunnen lezen. We zullen dit zeker gaan missen. Hartelijk dank hiervoor. Voor ons ben je een kanjer/
topper/genie etc.etc. VAN HARTE PROFICIAT en tot heel snel in Strijen. Geniet nu nog even daar met elkaar.

Sjanie en Bert

Geweldig Jaap ! gefeliciteerd met het bereiken van je doelstelling.
Je zegt soms zo gemakkelijk" ik maak een voettocht naar Rome.. " maar je moet het wel kunnen, en het thuisfront ook. Ook voor het gezin weer een rust en fijn elkaar na deze lange weken weer in de armen te kunnen nemen. Bedankt dat je ons via dit kanaal hebt meegenomen en tot gauw en horen we vast nog meer moois over je ervaringen , hg Sjanie en bert

Jaap

Dank jullie alvast voor deze mooie en lieve reacties. Om elkaar de hand te schudden zijn jullie van harte welkom om vanaf 3 uur as maandag bij ons thuis langs te komen. Tot ziens dan.

Paul en Christina de Rooij

Wat een ongelooflijke prestatatie Jaap, dat je te voet vanuit huis de " gelooflijke" stad Rome hebt kunnen en mogen bereiken. Oorkonde en medaille mogen de prestatie opsieren maar niets zo fijn om dan je familie weer te zien en ter plekke te omhelzen. Tot ziens. P&C

Stephanie

Lieber Jakob, ich gratuliere Dir von ganzen Herzen zu dieser Reise!
Ich freue mich so sehr für Dich und bin dankbar, dass ich ein wenig durch diese Blog an Deiner Reise teilhaben konnte :) Auch dass wir uns in Imst getroffen haben)
Das Du gesund angekommen bist! Big hug and greetings to your family !

Annette Kruythoff

Diep respect hoor...wat n geweldige prestatie! Heb je avonturen uiteraard gevolgd en gedeeld met mn mams... tijd nu voor Marijke en je gezin! Ook die heeft t super gedaan trouwens hoor... misschien minder spectaculaire verhalen maar samen in ieder geval n energierijk stel... fijne dagen nog in Rome en tot snel...

Peter groen in t woud

Felicitatie, geweldig dat je het volbracht hebt, een topprestatie.
Geniet nog een paar dagen van Rome want het is de moeite waard en goede terugreis as maandag.

Klaas & Karla

GEFELICITEERD? Jaap met deze enorme prestatie. Super! Wij zijn bijzonder trots op je. wat geweldig dat je dit in goede gezondheid hebt kunnen volbrengen. Marijke en de kids zullen echter wel blij zijn dat je maandag weer met hun mee naar huis gaat. Wat zal dat weer wennen zijn. Geniet nog even samen met Marijke en Daniēlle van het prachtige Rome! Bedankt voor al je spannende verslagen en je mooie foto,s. We hopen je heel snel te begroeten. ??‍♀️?‍♂️

Lucy

Jaap, helemaal geweldig, je hebt heel veel getrotseerd, petje af. Veel hoogtepunten, af en toe ook dieptepunten, al moest je hiervoor wel omhoog.
Geweldig dat Marijke en de kinderen op je stonden te wachten. Jaap, goede thuiskomst en dan aftrainen in ons vlakke landje?
Groetjes,
Lucy

Wilmakruijthoff

Gefeliciteerd met het behalen van deze prestatie. Petje af. Nu genieten met zijn allen, Gr Wilma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!