Gezelschap

Ja, ja, ik mag mij weer eens verheugen in wat gezelschap onderweg. Niet elke dag, maar er lopen toch weer wat meer mensen op dit deel naar Rome. Straks wat meer daarover.

Waar was ik de vorige keer ook weer gebleven? De bergen in. Dat was het. Nou inderdaad die bergen lijken wel steeds hoger te worden. 2 dagen geleden ben ik al vanuit het dal naar het enige hotel in de buurt geklommen. Het hotel zou liggen in de buurt van het plaatsje Polino. Dat plaatsje zag ik al uren van tevoren vanuit het dal tegen de berg aan geplakt liggen. Maar voor je er dan bent, met al die haarspeld bochten duurt een hele tijd. Het was behoorlijk warm dus in het plaatsje aangekomen maar gelijk op zoek naar een flesje cola. Maar helaas, siësta tijd, dus alles dicht. Dan maar wat water drinken uit de voorraad. Daarna op zoek naar het hotel. Mannen bij de bushalte vertelden mij dat het hotel toch echt helemaal boven op de berg lag en niet in het dorpje. Dat was even slikken. Op dat moment kwam er een auto met iemand die bij het hotel hoorde. Ik kreeg het aanbod mee te rijden. Heel grote twijfel om dat aanbod maar aan te nemen want daar was ik wel aan toe. Maar als je gaat lopen naar Rome dan moet je dat ook doen. Dus het aanbod vriendelijk afgewezen. Onderweg naar de top op meer dan 1km heb je daar natuurlijk wel 30 keer spijt van maar uiteindelijk kom je toch boven. En daar vond ik zoals eerder vermeld gezelschap. 2 dames uit Duitsland en een man en vrouw, Gabi en Alex, uit Oostenrijk. We waren de enige gasten dus dat werd aan 1 tafel gezellig samen eten. De 2 dames moesten de volgende morgen weer terug naar huis en ik kreeg het aanbod van Gabi en Alex om samen met hun die dag te lopen. Dat kwam mij heel goed uit want het zou een als zwaar aangemerkte route worden naar meer dan 1200 meter hoogte. En dat door dichte bossen. We waren alle 3 blij dat we wat extra gezelschap hadden. In het dorpje zaten we in verschillende onderkomens maar we troffen elkaar weer bij het diner op het centrale plein. Opnieuw namen we afscheid omdat zij een andere weg gaan volgen als ik. Jammer maar zo gaat dat. Leren kennen en weer afscheid nemen.

Wat schetst mijn verbazing toen ik beiden vanmorgen weer tegenkwam in een bar in een ander dorp. Toeval bestaat niet? Voor de 3e keer afscheid genomen maar of dat de laatste keer zal zijn? Want ook hier in Rieti, waar ik nu ben, liep ik weer een bekende tegen het lijf. Een Amerikaan, in Wenen geboren, die al meer dan 40 dagen op sandalen onderweg is naar Rome. Wellicht zie ik die ook nog eens terug.

Zo heb ik dus af en aan weer eens iemand om mee te praten onderweg. En dat is best aangenaam.

Morgen steek ik het Rietidal over en ga ik opnieuw de bergen over op weg naar Rome. En ook daar zitten weer flink hoge jongens tussen. Ik hoop dat dit lichaam ook die uitdaging nog aankan. Maar het vooruitzicht om in Rome mijn vrouw en dochter weer te zien lokt.

Opnieuw, ik blijf het zeggen, geweldig bedankt voor jullie reacties en steun. Tot schrijfs.

Reacties

Reacties

Leen Fortuin

Wauw Jaap, ben stiekum ( op zijn Striens ) een beetje jaloers op jou. Dit is wel een heel mooi hoofdstuk van jou levensboek. En die bergen, die ga jij wel halen ( ben zelf ook bekend met de Italiaanse bergen, maar dan meer in de buurt van Bolzano/Trentio of de Drei Zinnen). Even als bemoediging, je bent al ruim over de helft.

Barry

Heel goed Jaap! Lopen is lopen dus niet liften... En dat lijf kan die laatste loodjes ook heus wel aan! Alle vertrouwen. Wederom sterkte!

Lieneke

Wow Jaap wat ontzettend knap van jou om zo'n heel verleidelijk aanbod om in de auto te stappen toch af te slaan. Petje af voor jou ( als ik die op had) Leuk dat je elke keer weer mensen ontmoet en je gezelschap houden. Elke stap die je zet brengt je dichter bij Rome ( als je navigatie je niet in de steek laat)
Goede reis verder. Groetjes van Melis en mij.

Ria

Wat eerlijk dat je niet met die auto bent meegegaan naar het hotel!
De verleiding kunnen weerstaan en dat na zoveel kilometers in de benen.
Super en veel sukses met de laatste kmters!!!

Helen.

Toeval bestaat niet dat zie je maar weer. Stap voor stap kom je dichter bij je eind doel. Nog een week als het goed is en je bent in Rome. Wat een top prestatie kanjer. Super leuk dat je daar op gewacht wordt. De komende dagen weer veel sterkte en hopelijk ook gezelschap want dat is toch wel leuker dan alleen lopen. Hou je taai.

Wim

Leuk dat jij mensen ontmoet die jij al eerder ontmoet heb tijdens jouw tocht. Nog even doorbijten en jij bent in Rome. Het gezegde is dan ook: de laatste loodjes wegen het zwaarst xus even doorbijten. Moet en gaat lukken. Wim.

Piet en Ella

Wat knap Jaap, dat je echt alles loopt! Want dat zal best verleidelijk geweest zijn zo'n aangeboden lift! Leuk , dat je nu regelmatig met andere mensen loopt! Toch gezelliger! Nu, we wensen je weer veel sterkte toe voor het laatste stuk! Wat een belevenis! Hrt gr van ons!

Andrie

Groot respect dat je ging lopen de laatste loodjes heel veel succes.

Piet en Tineke Hitzert

Hoi Jaap, ja het begint nu echt opte schieten en ik begrijp dat je erg naar Rome verlangt. Heb je de paus al gemailt of hij thuis is , want je heb dan wel een ontmoeting verdient.
Als je op een top van een berg ben dan kan je Rome denk ik wel bijna zien , en als er een paus gekozen moest worden dan zeker de rook.
Nog 6 dagen toch en dan kan je familie ook weer ontmoeten spannend.
Hou nog even vol je kan het .
Groeten Tineke en Piet

Ida

Je hebt weer een leuk stuk geschreven,wel gezellig om mensen op die manier te ontmoeten.
Voor morgen weer sterkte en succes gewenst. Groetjes van ons.

Ad en Cora Theuns

Hee Jaap, nog een goeie week te gaan.Heel heel veel succes de laatste loodjes. Zijn je schoenen nog een beetje heel? Gelukkig kom je wat meer mensen tegen die ook hetzelfde doel hebben op die ene na. Ik zal alvast de Paus bellen voor een afspraak. Xx

Mark

Mooi verhaal weer Jaap en wat ben je al dicht bij Rome aan het komen. Echt een super prestatie om elke dag weer op pad te gaan en zo strak op schema te lopen. Succes met de laatste bergen en wat een vooruitzicht om straks Rome binnen te lopen! Groeten Mark

Karla en Klaas

Hallo Jaap,
Wat een volhouwer ben jij! En een man van principes! Te voet naar Rome is bij jou ook echt te voet, zonder ook maar wat te "smokkelen". Als we al jouw verhalen lezen blijkt steeds weer, dat zo'n voettocht een aaneenschakeling is van meevallers en tegenvallers. En uit je laatste paar verhalen en vooral de mooie foto's blijkt overduidelijk, dat het zo dicht in de buurt van Rome toch wel erg mooi is. Zowel de bergachtige natuur als de vele prachtige Italiaanse dorpjes en steden! We hopen voor je (en verwachten eigenlijk ook) dat het vlakbij Rome weer wat vlakker wordt. We wensen je hoe dan ook nog veel plezier, ontmoetingen en ook strekte in de komende week! Groeten uit Numansdorp.

Leen en Tineke v Kranenburg

Wat een prachtig verhaal Jaap en wat hebben wij een respect voor jou,het is bijna chlice maar echt petje af.
Gr van Leen en Tinek v Kranenburg

Richard en Christine van Trigt.

Hallo Jaap.
Wat een mooi verhaal weer. En écht heel knap dat je niet in die auto gestapt bent. En gelukkig ook maar want wat zou je achteraf een spijt hebben . Het zijn nu écht de laatste loodjes......wat een prestatie !
Veel succes nog !!!!
Hartelijke groeten .

lucy

Wat een heerlijk verhaal weer. Knap hoor, ik wens nu ook heel veel sterkte met die zware jongens.

Groetjes,
Lucy

Franciscus Diergaarde

Jaap,
Wat jammer nou, ik had me zo verheugd op foto's van het o zo bekende Greccio, maar helaas er waren geen foto's beschikbaar. Zoals ik al eerder aan je hebt gevraagd,Jaap je zit toch wel in Italié? Je manipuleert toch niet foto's uit een reisgids en stuurt die vanuit Zuid-Limburg naar ons toe.Misschien ben je die gids kwijt en kon je zodoende geen foto's sturen.
Wel prettig dat je toch wat gezelschap hebt om mee te lopen en te praten. Op naar Rome .Ik heb gehoord dat Il Pape Franciscus je persoonlijk zal ontvangen op het grote plein van de St.Pieter. Ik wacht met belangstelling op de foto van jou en de paus samen op het bordes. Dan zijn alle twijfels weggenomen en vergeet hem niet de groeten te doen van zijn naamgenoot uit Strijen.Jaap sterkte op je laatste kilometers.Op naar de Via Gladiola.
Groet Frans

Marianne

De laatstte loodjes zijn wel ergzwaar met die bergen voor Rome! Alle vertrouwen in dat het gaat lukken. Veel succes ermee.

Anton en Christine

Hallo Jaap,

Een voetreis naar Rome lijkt een utopie. Maar het gaat je lukken, Rome is al in "zicht". We wensen je veel succes met de laatste etappes en we blijven je volgen.

Wim en Ria Reedijk

Fantastisch Jaap, zoals jij je staande houdt. Of liever gezegd zwoegend wandelende. Want de laatste loodjes zijn wel erg zwaar. Fijn dat je de laatste dagen ook met andere wandelaars wordt geconfronteerd. En Rome komt nu wel heel dichtbij. Dat komt de motivatie zeker ten goede.
Ook de hereniging met familie laat niet lang meer op zich wachten. Al met al prettige vooruitzichten Jaap. Nog veel sterkte de komende dagen en HEEL VEEL RESPECT voor alles wat jij de laatste maanden hebt ondernomen. Tot snel ziens bij Le Garage(beuk 2 en 3)

Joke Kooimans.

Hou je haaks die laatste kilometers. Ik vind het een hele prestatie dat je al zo ver bent gekomen. Ik ga nu even een pet kopen als ik je dan binnenkort in het dorp zie neem ik hem voor je af. Groetjes Joke

Bert

hey Jaap, je bent er bijna.... wat een tocht en wat een ervaring. Maar met zoveel kilometers in de benen is dat ook niet verwonderlijk. Je bereikt je doel aanstonds, super man, pakt niemand je meer af. Nog even doorbijten! Alle goeds, en tot gauw, hg Sjanie en Bert

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!