De bergen weer in

Vreemde uitdrukking eigenlijk ' de bergen in '. Je gaat er op, langs en/of over maar ik ben er nog niet in geweest. Nou ja, de uitdrukking is nou eenmaal zo.

Wat ging er aan vooraf? De vorige keer schreef ik dat ik hoopte nog terug te gaan naar Spello om naar het resultaat van het maken van de bloementapijten te kijken. De hele nacht wordt er door velen hard aan gewerkt. Mijn gastvrouw en haar man van die dag gingen ook kijken en ik mocht in de auto mee. Heel mooi gebaar natuurlijk. Vroeg de wekker gezet om de grootste drukte voor te zijn. Het was meer dan de moeite waard. Ik begreep dat om 12.00 uur er een processie door de straten gaat die al het moois teniet doet. Jammer maar volgend jaar maar weer opnieuw iets creëren.

Later dan gebruikelijk ben ik die dag nog naar Montefalco gelopen. Dat was niet zo ver maar de temperatuur liep op naar 30 graden. Peentjes zweten dus. Zeker het laatste deel naar het stadje dat ze mooi boven op een heuvel hebben gebouwd. Daar zal ik de komende dagen wel meer mee te maken krijgen in Umbrië. Ook in deze plaats was het feest geweest en dan is het nog lang gezellig op het centrale plein.

De volgende dag over tamelijk vlak terrein naar Spoleto, weer zo'n prachtige oude stad tegen de berg gebouwd. Het voordeel van deze stad is dat je met roltrappen de berg op kan. Dat is nog eens comfortabel. Zouden ze meer moeten doen. Ook hier heb ik weer heel wat moois bekeken. Met als hoogtepunt de schitterende domkerk.

Vandaag dus weer de bergen in. Het worden weer extra pittige dagen met veel klimmen en dalen. Deze eerste dag liep ik ook nog eens verkeerd en het regende een groot deel van de dag. Ik moest weer diep in de reserves tasten. Naast de mooie uitzichten was een ontmoeting met een jonge vrouw die zich liggende staande probeert te houden, prostituee dus, een van de weinige hoogtepunten van de dag. Ze was overigens niet de enige vandaag die ik tegenkwam, met of zonder camper in de buurt. De dame die mij aansprak kwam uit Roemenië en ze vroeg toch nog of ik zin had in a good f..... ( sorry dames !). Ik heb het maar bij een goed gesprek gehouden en ben weer verder gegaan. Zoals al eerder gezegd: je maakt wat mee onderweg.

De komende dagen gaan ook nog door berggebied met bossen en kleine dorpjes. En dan ga ik op naar Rieti.

Beste mensen. Ik stop er weer mee. Alle goeds gewenst vanuit een weer droog Umbrië.




Reacties

Reacties

Ron de Baat

Hoi Japio,
Je energie maar op de goede manier verbruiken denk ik.
Vind wel dat de paus niet meer om je heen kan en ik denk dat een bezoek op zijn minst terecht is na zo,n prestatie die je gaat leveren .
Want Rome Japio kom eraan hoor!!
Suc 6 met het vervolg en moet je ook de groeten van Joke doen.

Barry

Je moet dus volgend wéér die kant op voor die bloemenprocessie én de date met die Roemeense...! ("... een jonge vrouw die zich liggende staande probeert te houden..." Geweldig! :D) Kijk maar uit met die reserves van je...

Henk van Hal

Leuk verhaal Jaap en de laatste loodes zijn het zwaaarst maar gelukkig komt het eind in zicht en wens je morgen een mooie wandeldag.Groetjes uit een warm Strijen.

Paula Silvius

Hallo Jaap, wat een schitterend verhaal weer super!! Groetjes Jan en Paula.

Walter

Leuk verhaal weer Jaap, en heel verstandig van dat goede gesprek. Bijzondere slinger daar bij Rieti?. Een hele goede reis verder!

Helen.

Mooi verhaal Jaap, wat je onder weg al niet tegen kom! Spaar je krachten voor de laatste kilometers. Succes weer.?

Wim

Jaap. Jij maakt wat mee maar voor Roemenen moet jij uitkijken. Sterkte met de laatste loodjes en niet mopperen over de temperatuur want regen, hagel en wind zijn ook niet alles. Hou je taai en nog even doorzetten. Ik doe het jou niet na.
Groeten Wim

Paul en Jacky

Hoi Jaap
Heb even weer je verhalen gelezen, een geweldige ervaring allemaal zeg!
Zet hem op voor de laatste loodjes maar dat gaat je zeker lukken!!
Goed wandelweer.
groetjes Jacky

Ellen

Nee en no verstaat iedereen toch!!!!!hahaha op naar morgen

Gertjan

Hallo Jaap,
Vele ontberingen kruisen het lange en kronkelige pad van de ware pelgrim.
Aan verlokkingen in de gedaante van dames van lichte zeden had ik niet gedacht.
Duivelswerk natuurlijk?Maar je hebt de proeve doorstaan, geen onkuisheid begaan?.
Gelet op de laatste loodjes en de getergde reserves verstandig hoor.
Succes de komende dagen

Antoinette Versendaal

Hallo Jaap,

Rondom ons dorp komen we elkaar regelmatig wandelend tegen. Gehoord van je avontuur...toch maar eens gekeken en gelezen op internet! Er is een schrijver aan je verloren gegaan! Maar dat kun je na thuiskomst goedmaken.
Heel veel respect voor jou..wat een doorzettingsvermogen.
Geweldg om te lezen en zo mee te maken...want ik doe het je niet na..een uurje polder vind ik genoeg..ha ha.
Suc6 met de laatste kilometers!
Het gaat je lukken..met of zonder schoenen...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!