Cultuur snuiven

Schreef ik nog niet zo lang geleden, op naar Gubbio en Assissi, vandaag kan ik zeggen dat die 2 steden al weer achter mij liggen. Na mijn laatste verslag ben ik de stad Gubbio gaan verkennen. Prachtig gelegen en een bezoek meer dan waard. Die avond hebben we, Klaus en Pia uit Oostenrijk en ik, weer gezellig samen gegeten.

De volgende morgen hebben we nog samen ontbeten en toen afscheid van elkaar genomen omdat ieder een andere dagplanning had gemaakt. Ik had in verband met de warmte een makkelijk stuk weg gekozen. De andere twee juist niet. Het pakte voor mij prima uit. Een leuke maar warme wandeling en dan een hotel met zwembad. Daar heb ik mooi gebruik van kunnen maken. En 's avonds lekker buiten gegeten op het terras met uitzicht op het dal. Behalve cultuur snuiven is de toerist uithangen ook niet verkeerd.

De dag daarna naar Assissi. Een van de hoogtepunten van de hele reis. Het was net na de middag dat ik in mijn hotel was. Midden in de stad en ik kan je vertellen dat het een behoorlijk pittige beklimming was om daar te komen. Ik kreeg daar pas een app van Klaus te zien die vroeg of ik nog een biertje met hem en Pia wilde drinken. Helaas was het al te laat toen ik reageerde en waren zij al op weg om naar huis terug te keren. Jammer, maar we hebben een leuke tijd samen gehad. Ook in Assissi moest er cultuur gesnoven worden natuurlijk. Een die is er volop. Veel heeft met Franciscus te maken en ik kan mijn volger Franciscus uit Strijen vertellen dat ik inderdaad de originele pij en schoen van de man heb gezien. Daarnaast is er zoveel in deze stad te zien dat je tijd tekort komt. Nou was het schitterend weer, gezellig druk en dan is een terrasje pakken ook geen straf. Tot mijn vreugde ontmoette ik toch nog 2 bekenden van onderweg uit Italië. Hun reis stopte ook bij de kerk van Franciscus. Ze waren ook heel blij verrast mij te zien en tot afscheid moest er zelfs gekust worden. Italiaanse gewoonte ook bij mannen?

Vanmorgen dus weer verder. Nu alleen. Want op 1 meisje na heb ik niemand meer onderweg gezien. Ik heb opnieuw een oude stad bezocht. Spello. Op zich al mooi, maar door een bloemen festival, infiltratie, extra mooi. Kijk maar eens op internet naar beelden. Misschien ga ik morgen nog even kijken als alles af is.

Verder gaat alles gelukkig naar wens. Wel erg warm. Zo rond de 30 graden en dat blijft voorlopig zo. Zou 10 graden minder mogen voor mij. Maar ik moet niet zeuren eigenlijk. Mijn schoenen doen het nog, alleen niet waterdicht meer, mijn teennagels zitten er nog aan en op de bekende phpd na geen lichamelijke klachten.

Wel beste mensen dat was het weer. Alle goeds vanuit een warm Umbrïe.

Reacties

Reacties

Willem en jeannette

Zo aan de routekaart te zien ben je er bijna, nog enkele dagen genieten van de mooie culturen. Geniet nog even en voor ons zal het ook afkicken zijn. Mooie verhalen steeds weer Jaap ! Wat knap van je...en phpd.... Hou volllll ! Ik lees niets meer over de schoenen hebben ze het nog steeds gehouden ?? Ik duim voor je dat ze het ook volhouden

Jo en Tineke

Je bent er bijna. Nog een weekje? Viterbo is ook heel mooi. Wij genieten met jouw verhalen en foto's mee. Veel succes en plezier met de laatste kilometers.

Piet en Tineke Hitzert

Hoi Jaap , het is nu een en al cultuur snuiven begrijp ik en dat verzacht hopelijk de phph een beetje.
Hopelijk houden je schoenen het uit en dan kan je ze thuis in een vitrinekast zetten . Het is toch wel biizonder dat ze het al zolang uit houden . Nou sterkte met de laatste km en doe het rustig aan.
Groeten uit Le Garage.

Jaap Schelling

Ik verwacht als alles goed blijft gaan op 14 juni in Rome aan te komen. Nog een kleine 300 km te gaan.

Petra en Jan

Mooi om te lezen dat het goed gaat , nog even genieten daar want daarna word het weer plat in Nederland ! Nog veel wandelplezier toegewenst en de groetjes vanuit Strijen !

Marijke

Surprise surprise......
Lieve Jaap
Daniëlle en ik komen 14 juni naar Rome!! ?
We hopen dat Arian (met Julian) ook nog aan sluiten. Hij is de 17e jarig en het is ook nog eens vaderdag.
18 juni vliegen we terug naar Rotterdam The Hague waar we om 12.15 landen.
Rond 13.30 uur zullen we thuis zijn.
Een ieder die het leuk vindt om Jaap te begroeten is welkom die dag.

Gertjan

Hallo Jaap,
Je verhalen zijn nog steeds prachtig om te lezen. De foto's ook steeds mooier. Meer genieten, van de omgeving, kontacten, gebeurtenissen, en minder drama.
Laat het zo blijven. De finishstreep is al getrokken. De thuisvlucht geboekt. Rustig aan verder dus. Laat Rome er van komen.
Succes de komende weken.

Ria arts

Wat een leuke verrassing!!
Wat zal het een happening zijn als jullie elkaar weer zien.
Nog even bikkelen Jaap en dan ben je er.
Geweldige prestatie.

Walter

Nog even te gaan Jaap maar wel met een heel gezellig vooruitzicht straks in Rome??. Nog veel plezier en een mooie resterende tocht door Italië gewenst.

Wimco en Danja

ha Jaap
Dapper dat je al zo ver gekomen bent met phpd, regen, warmte etc. De laatste 300 km ga je vast ook volbrengen. Geniet van alle moois in het prachtige Italie. Op naar Rome!!!! Het einde is in zicht.
Heeeel veel succes nog even.
grtjes uit Strijen

Jaap

Dat is inderdaad een héél leuke verrassing. Soort van reünie in Rome!!
Mooiere stimulans om door te zetten is er niet.
Wat zullen die kleine 14 dagen voor het gevoel nu lang gaan duren.
Want ik hoop óók op 14 juni in Rome aan te komen zoals ik al scheef.
Tot ziens daar. Geweldig.

Jan Bijl

Beste Jaap
Nog een kleine 2 weken dus de eindstreep komt al een beetje in zicht?
Geniet van de laatste 300 km! Ik leef met je mee.
Een groet uit de boompjesstraat , Jan

Marjolijn

Ik voel met je mee als je daar in Assisi loopt, wij hebben daar ook zo genoten.
Tegenover de kerk is het heerlijk eten en misschien heb je daar wel sandalen gekocht ?
14 juni komt in zicht en het zal een feestje zijn daar, nog veel plezier met je inmiddels meelopers en geniet van alle moois om je heen. Sterkte verder.

Franciscus Diergaarde

Jaap
Mooie plaats Spello. Mooie kleurige foto's,van dat bloemenfestival.Je bent ook in Assisi geweest. de stad van Franciscus, naar waarvan de legenda gaat dat hij met dieren kon communiceren. Ik heb ook een hond gehad die met luisteren al moeite had laat staan met praten. maar ja Franciscus was een heilige.... Trouwens Jaap wat mij opvalt de kerkklok staat op 11.35 .Dat houdt in dat je om die tijd een beetje loopt te frivolen en de toerist uit te hangen. Dat betekent dat als je 's morgens om 6.30u al bent gaan lopen althans dat wil je ons doen geloven je na 5 uur ongeveer 25 km hebt afgelegd.Ja Jaap zo kom je nooit aan de kilometers.!!!Jaap Je belazert ons toch niet hé en zit je helemaal niet in Spello maar in Twello.Jaap toast op het "la dolce far niente" en op naar Rome.de stad van de zeven heuvels. Succes

Stephanie

nice pictures ! I was in Spello 1996 with a bicycle ;)
Have a good time!

Richard en Christine van Trigt.

Wat fijn dat je zo geniet van al het moois in Italië En wat een mooi vooruitzicht om Marijke te zien straks in Rome !!! Veel succes de laatste 300 kilometer.
Hartelijke groeten .

Ellen

Geweldig jaap. Je bent een kanjer. Die laatste dagen naar je zeker lukken. Succes gewenst.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!