Vol goede moed verder

Was mijn vorige verhaal nou niet bepaald optimistisch te noemen, deze keer gelukkig wel. De verwachting was dat het weer steeds wat beter zou worden en dat werd het ook. Eerst nog wel elke dag aan het eind van de middag regen maar dan was ik al binnen. Het weer sloeg zo snel om dat de bewoners hier ook lopen te klagen dat het nu wel erg warm is. Net als in Nederland van het ene uiterste in het andere.

Na de moeizame en lange dagen ben ik een dag wat meer over asfalt gaan lopen. Dan loop je niet verkeerd maar voor je benen, schoenen en voeten is het minder prettig. Daarom 2 dagen geleden toch maar weer de route opgezocht. Geen al te lange route die dag en zowaar op een heuvel ontmoette ik de eerste Nederlander!! Erik uit den Haag. Hij had wat moeite met mijn tempo zei hij maar in een bar onderweg zou ik op hem wachten. We hebben leuk wat zitten praten en afgesproken dat we elkaar die avond zouden opzoeken. En zo gebeurde dat ook. Omdat we beiden al andere avondeten afspraken hadden gingen onze wegen weer uiteen. Maar gisteren zaten we opnieuw in de oude binnenstad van Sansepolcro dicht bij elkaar zodat we opnieuw konden afspreken samen te gaan eten. Door de bloedhitte bleek hij een stuk per bus te hebben afgelegd, ook anderen trouwens, en dus vroeger dan ik op bestemming. Maar bij het douchen bleek dat hij 2 tekenbeet had opgelopen. Goede raad was duur: naar het ziekenhuis. Daar stelden ze hem 'gerust' door te zeggen dat teken hier zelden besmet zijn. Alles bij elkaar was Erik toch behoorlijk gestressd en had zoveel last van de hitte dat hij besloot vandaag een rustdag te nemen. Ik zie hem dus niet meer onderweg. Wel jammer. Anderen zie ik nu wel regelmatig. Familie uit Brazilië, 1 man met 8 vrouwen uit Duitsland, man uit Oostenrijk en een Poolse jongedame. Daarnaast nog enkele anderen waar ik nog geen contact mee heb gehad. We lopen overdag niet samen maar zien elkaar 's avonds bij de weinige onderkomens. Wel een stuk gezelliger om wat contacten te hebben. Als er dan zoals gisteravond in Sansepolcro, prachtig oud stadje overigens, ook nog een muziekfestival op verschillende plekken is dan wordt het heel gezellig.

Omdat ook ik gisteren last had van de hitte heb ik voor vandaag maar een alternatieve route gekozen van maar iets meer dan 10 km. Heel vroeg op stap en vroeg aangekomen in mijn hotel. Weer een kamer alleen na de slaapzaal met gedeelde douche en toilet van gisteren. Ook morgen ga ik mijn eigen route en daarna opnieuw proberen de bergen weer te trotseren. Maar als het niet te warm is en de paden een beetje redelijk dan heb ik er alle vertrouwen in. Op naar Gubbio en daarna Assissi.

Ciao vanuit een zonovergoten Umbrïe.


Reacties

Reacties

Paul de Rooij

Hallo Jaap. Dat was dus erg afzien de afgelopen week. Knap van je en houdt de turbo aan met anders een (extra) rustdag. Het ergste heb je nu wel gehad moet je maar denken.

Walter

Ha Jaap, leuk verhaal weer, het gaat je goed en dat is mooi. Altijd fijn om weer eens aanspraak te hebben als je zo alleen onderweg bent. Hoop dat het zo blijft, je hebt immers nog een hele weg te gaan. Weer veel succes en aanspraak gewenst de komende dagen. PS Passeer inmiddels regelmatig pelgrims.

Elly Rademaker

Hallo Jaap
Je verhaal weer gelezen.
Wat leuk om verschillende mensen tegen te komen.
Aanspraak is altijd leuk.
Mooie foto,s
Succes.

Piet en Tineke

Hoi Jaap,
Maandag 28 mei, weer een nieuwe week voor de boeg en al 10 weken onderweg ,ongelofelijk hoe snel het allemaal gaat en hoe ver je al ben .Ook fijn dat je nu onderweg wat meer aanspraak krijg ,al begrijp ik dat jij een turbo tempo er op na houw en ze je niet bij kunnen houden alleen als ze vals spelen.
Veel sucses de laadste loodjes .

Franciscus Diergaarde

Jaap,
Met belangstelling je laatste verhaal gelezen. Wat ik mij nu afvraag wat doet een Braziliaanse familie opweg naar Assissi ze hebben daar toch genoeg heiligen,kerken en relikwieën. Het tweede wat ik mij afvraag is wat moet 1 Duitse man me t 8 vrouwen.aan één vrouw heb ik meer dan mijn handen vol. Hij zal of familie zijn van Anton Heyboer, of hij is lid van een of andere sekte, of hij heeft een heel goed karakter (money gevuld).Zou zie je maar Jaap,mensen zijn rare wezens, wie of wat is tenslotte
normaal. Is het normaal als je 8 vrouwen hebt, is het normaal dat je omdat tegen aan bal kan trappen milloenen verdient, trouwens is het normaal dat als er vliegtuigen en auto's bestaan dat je met de benenwagen plm 1800 km aflegt.Ik doe het je niet na,maar ga zo door wij hebben gisteren onze bewonderd geuit bij ONS(proeflokaal) en alvast wat glazen op je gezondheid genuttigd,zie foto.
Jaap Op naar Francisus Assissi

Ad en Cora Theuns

Hoi Jaap. Zo te horen gaat t weer een stuk beter met je. Wel leuk om wat mensen te ontmoeten. Maar die duitse man met 8 vrouwen is wel vreemd. Die man moet toch iets hebben wat wij vrouwen leuk vinden. Nou Jaap veel succes verder en iets minder warm. Groetjes xxx

Geràldo

Jaap je verhalen blijven leuk zeker de manier van schrijven. Hoe meer ik lees hoe meer bewondering. Houd vol en succes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!