Slechtste dag gehad?

Wat de titel al aangeeft heb ik een hele slechte dag gehad. De dag na mijn vorige schrijven kon ik gelukkig al vroeg op pad. Het was nog droog maar dat duurde maar 5 minuten. Toen kon de regenkleding al aan en die is die dag ook niet meer uit gegaan. Het zou al een pittige dag worden met veel klimwerk maar de regen maakte het nog zwaarder. Al snel had ik geen droge draad meer aan mijn lijf en het boek waarin de routes staan beschreven was ook direct verziekt. Als je dan bergop ook nog eens last krijgt van het zoute zweet in je ogen en je aangevallen wordt door vliegen die in je neus, oren en mond willen gaan zitten dan gaat je moraal er wel aan. Verschrikkelijk gewoon. De regen werd die dag steeds erger en dan kan ik mijn navigatie ook niet goed meer gebruiken. Tegen vocht kan hij wel maar niet tegen stortbuien. Gevolg was dat ik in rondjes ging lopen en een dorpje wel 3 keer heb teruggezien voor ik de juiste weg had gevonden. 10 km omgelopen! Het beste wat mij die dag overkwam was de gastvrijheid van een oude italiaanse man. Toen ik voor zijn deur stond te schuilen voor weer een moment dat de hemelsluizen open gingen vroeg hij of ik in zijn casa wilde komen. Ik zei dat ik droop van de regen maar dat was geen probleem. Binnen had de man de open haard aan en hij trok zijn bank voor de haard en daar moest ik op plaatsnemen. Nou was het windstil en het regende pijpenstelen dus de haard trok niet. We zagen elkaar door de rook in de kamer amper zitten. Hij bood mij wat te eten aan en ik moest wijn drinken want daar werd ik lekker warm van zei hij. Omdat ik nog moest lopen heb ik de boot na 2 glazen verder maar afgehouden. Toen kwam hij ook nog met een kleine paraplu die ik maar moest meenemen. Beleefd heb ik dat aanbod maar afgeslagen. Toen het wat droger was ben ik toch met een glimlach weer op weg gegaan. Helaas was die glimlach snel weer weggespoeld onderweg. Tenslotte bereik je dan toch je hotel maar vraag niet hoe. 40 km gelopen! Ook geen internet op de kamer maakte de dag compleet. Het thuisfront liet ik weten dat nog zo'n dag, dan stop ik er mee!! Na een douche, lekkere maaltijd en goede nachtrust hoop je dat je de slechtste dag nu gehad hebt.

Gisteren viel echter ook niet mee maar het was wel droog. Alleen het boek en de navigatie geven verschillende routes aan en dat leidt tot onnodig omlopen. Opnieuw liep ik 10 km meer dan aangegeven.

Daarom heb ik gisteren na overleg met mijn gastheer maar besloten om vandaag wat meer over asfalt te gaan lopen. De wegen zijn toch rustig en dan weet je zeker dat je niet teveel loopt. En dat pakte vandaag heel goed uit. Het weer was prima tot nu toe, want nu vallen er weer druppels, maar daar heb ik geen last van.

Straks weer lekker eten naar ik verwacht er dan kan je de wereld weer aan. Het weer wordt steeds beter dus we gaan met goede moed verder. Niet meer lopen met je hoofd in de wolken gelukkig.

Dat was het voor nu.

Ciao en bedankt voor jullie verhalen.



Reacties

Reacties

Lieneke

Jeetje Jaap wat een moed heb jij.
Opgeven is natuurlijk geen optie met de finisch lonkende in de verte.
Bijzonder dat je op de moeilijkste momenten toch steeds een reddende engel ontmoet! Veel sterkte de komende dagen met hopelijk droger weer. Ciao

Helen.

Jaap wat een verhaal, de laatste loodjes wegen inderdaad erg zwaar. Weer veel succes voor de komende dagen. Xx

Henk van Hal

Ja Jaap dat is balen met dat slechte weer en zeker als je navigatie niet goed werkt dan is 10 omlopen een heel eind.En dan is het wel lekker als je bij zo’n oude mijnheer binnen geroepen word en je krijgt een paar wijntjes en een hapje.Hoop dat je morgen beter weer hebt en wens je morgen veel wandel plezier.Groetjes uit een licht bewolkt Strijen.

Maaike van Hal

Jaap wat dramatisch maar als je dit onderneemt horen de tegenslagen erbij helaas.
Fantastisch dat je jezelf weer kan hervinden en weer verder gaat.
Ja want Rome begint nu echt te lonken, doorzetter heel veel sterkte en succes voor de laatste looden. Je kan het echt wel, zeker weten.????

Wim en Ria Reedijk

Goh Jaap wat een verschrikkelijke 2 dagen heb je meegemaakt. Maar kop op want je redt het.
Zeker weten. Ik vond toch al dat die absolute dip lang bij jou wegbleef. Maar ook jij moest er aan geloven. Zoals je ziet, is de redding dan weer vaak dichtbij. Want ineens is er dan die lieve man waarbij je weer even kan bijkomen. De 40 km. van de laatste dagen is wel een beetje teveel. Dus pak nogeens even een dagje vrij. Volgens mij zit je toch voor op je schema. De laatste loodjes wegen altijd zwaar maar opgeven is nu geen optie meer met de eindstreep in zicht. KOP OP, JE KAN HET.

Ad en Cora Theuns

Wat 2 verschrikkelende dagen hebt je gehad zeg. Niet normaal. We hopen dat t weer beter gaat worden.? Je met een bikkel dus opgeven is niks voor jou! Succes verder met een lekker zonnetje en niet te warm.

Evelien

Zo Jaap, wat een ontberingen zeg, niet normaal. Maar gelukkig dat dit je overkomt op het laatste stuk van je voetreis en niet in de eerste periode.
Dan zou de moed je misschien in de schoenen gezakt zijn en dan ben je nog verder van huis?
Zijn ze nog niet versleten?
Zet em op voor de laatste loodjes.
Liefs

Elly Rademaker

Hallo Jaap.
Dat is balen met dat weer.
Mensen met een positieve gedachte zoals jij ,
zullen deze voetreis naar Rome zeker bereiken
Succes.

Jeanette

Hoi jaap
Wat een ellende dat weer, hoop dat het snel beter weer wordt en dat je je laatste ettapes met meer plezier en lol kan lopen.
Maar je bent en blijft een kanjer petje af
Succes

Piet en Ella

Tjonge Jaap, wat maak je allemaal niet mee zeg! We vinden je heel moedig dat je na 2 van zulke dagen toch weer doorzet! Petje af hoor! We hopen dat het vanaf nu weer voorspoedig mag gaan en wensen je weer veel sterkte en wandelplezier toe! Hartelijk bedankt weer voor al je verhalen! We genieten ervan! Gr Piet en Ella

wimco en danja

Hi Jaap
Een pelgrim moet wel afzien.....maar houdt vol zoals jij. Rome komt steeds dichterbij. Je houdt t vast vol!! Not ff doorbikkelen. Success!!! Grtjes

Piet en Tineke Hitzert

Hoi Jaap, dit verhaal van je is inderdaad wel over een mindere dag en ik begrijp best wel je reactie maar als je al zo ver ben dan kan je er het beste maar een nachtje over slapen.
Als we over Toscane praten dan hebben we alleen maar zonnig weer in gedachten maar het blijkt daar net zoals bij ons ook wel eens wat anders te zijn. ?
Nou Jaap dit heb je ook weer weerstaan en je komt steeds dichter bij je doel.
Groeten uit Le Garage.

Klaas en Karla

Tjonge Jonge Jaap, wat een verhalen weer. Onbegrijpelijk waar jij de wilskracht en het doorzettingsvermogen vandaan haalt. Wij hadden al driehonderd keer afgehaakt. Je bent straks ruim 3 maanden onder weg geweest, maar volgens ons heb je daarna zeker 6 maanden nodig om al deze ervaringen te verwerken en een plekje te geven. Je bent echt een KANJER!. We hopen dat de laatste paar weken allemaal goed verlopen en dat je wat prettiger weer gaat krijgen. Veel sterkte met de laatste loodjes. Groeten van Klaas & Karla

Anja & A3

Je hoort wel eens: "Je kunt lopen tot je een ons weegt" maar dat is, bij jou Jaap, nog niet aan de orde. Hoewel als je goed kijkt dan heb je wel wat kilootjes (en loodjes) achter je gelaten! Kan geen afslankcursus tegenop. Maar het einddoel komt beetje bij beetje in zicht en dat moet veel (extra) moed geven. Nog even zo'n solo als Froome , maar dan zonder doping, en je bent er! We blijven scherp vanuit onze luie "ligstoel".

Franciscus Diergaarde

Jaap,
Het spreekwoord dat na regen zonneschijn komt geldt voor jou dus ook.
Gelukkig maar.Maar ja wij hebben gemakkelijk praten hier vanachter een glas witte wijn of iets dergelijks zittend in de zon . Op je foto's zag je eruit als een verzopen kat, maar wel een met negen levens je doorzettingsvermogen sla ik bij jou hoger aan dan bij Froome je doet alles zonder EPO of hoe het ook mag. Je foto toont wel een lichaam van "gestaalde perfectie" in Zeeland zeggen ze geen cent teveel hoor maar voortaan zeggen we geen ONS teveel hoor.!! Jaap de laatste loodjes zijn begonnen.en je weet het we houden je in de gaten. Veel sterkte en hopelijk beleef je er veel plezier aan.
Groet Frans

Ellen

Ik was even weg maar ben er weer wat een verhalen , maar nog steeds aan de wandel Jaap!! Chapeau hoor.
Mn petje af.

Bas en Marjanne Hooghwerff

Vanmorgen Marijke gesproken en zojuist je verslag gelezen. Je kan inderdaad wel spreken van een superzware dag. Bewonderenswaardig hoe je daar mee ingaat. Getuigt van een enorm doorzettingsvermogen. Hopelijk komen er nu wat betere dagen, in ieder geval succes gewenst. Gr. Bas en Marjanne

Ria V

Wat een ellendige dagen met al die regen. Gelukkig is je moed en doorzettingsvermogen niet weggespoeld, zeker niet nu het eindpunt in zicht is. Gelukkig tref je onderweg mensen die ook bewondering voor je hebben en je te hulp schieten zover het mogelijk is. Houden je schoenen het ook nog vol? Sterkte met de laatste lo.......
Liefs Jos en Ria

Peter groen in twoud

Als we elkaar binnenkort weer treffen zal ik een ZEER GROTE BUIGING voor je maken.
Ziet er toch allemaal goed uit en laatste stuk moet toch ook lukken.
Geniet ook nog even van Rome want het is een geweldige stad.

Hoop ok dat je op tijd terug bent voor de Vierdaagse van Nijmegen.

Groet, peter

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!