Florence

Was ik de vorige keer nog op weg naar Florence ondertussen ligt de stad al weer achter mij. De laatste dag op de godenweg was nog een bijzonder pittige. Vooral het begin was er een om niet snel te vergeten. Ze dachten zeker nog even kijken of dit ook nog te verteren is zo vlak voor het einde. Ook hier moest ik soms zwaar uit de reserves putten. Omhoog maar daarna ook zeker naar beneden. Uitkijken geblazen en jawel hoor mijn grote teennagel, die al aardig aan het verkleuren is, liet ook weten dat hij er nog was. Heelhuids tenslotte aangekomen in Fiesole op zo'n 20 minuten per bus van Florence.

Omdat ik hier maar weer eens een stop gepland had ben ik 2 nachten in hetzelfde hotel gebleven. Leuke plaats trouwens.

Gisteren toch vroeg op om Florence in te gaan. Want wat doe je op zo'n vrije dag: je gaat lekker wandelen door de stad. Nou is dat in deze stad geen straf moet ik zeggen. Het was tot het eind van de dag prachtig weer (toen kwam de regen), zondag en dan wil iedereen wel naar buiten. Je kon nu al over de hoofden, vele van Aziatische komaf, lopen. Maar wel heel erg gezellig. Veel bezienswaardigheden heb ik opnieuw van buiten bekeken. Om de vele musea en kerken allemaal van binnen te bekijken heb ik deze keer maar overgeslagen. Het is en blijft een heel bijzondere stad.

De batterij weer opgeladen voor het volgende deel van de reis. Vanmorgen toch wat nerveus aan deze dag begonnen want mijn geplande overnachtingsadres zat al vol. Telefonisch met een ander b&b contact gehad die nog wel plaats had. Maar het opgegeven adres kende mijn navigatie niet! Op goed geluk toch maar op weg en bij het adres in de buurt gekomen maar vragen. De dag begon goed. Mooi weer en prachtige uitzichten. Maar na de middag betrok de lucht en jawel onweer en regen. Met navragen lukte het mij erachter te komen waar ik zou moeten zijn. Een b&b in de middle of nowhere op een boerderij annex wijngaard. Daar ben ik gastvrij ontvangen en heb net een prima maaltijd naar binnen gewerkt. Heerlijk. Overigens zag ik bij aankomst hier een auto met Nederlands nummerbord staan. Blijken die gisteren ook te zijn gaan wandelen naar Assissi. Misschien haal ik ze nog in. Zou wel aardig zijn. Het weer blijft een zorgenpunt. Het is niet stabiel. Elke dag wel wat regen maar over 2 dagen meer zon en oplopende temperaturen tot 30 graden. Ook dat is niet alles, althans voor mij.

Geniet nog even van het mooie lange pinksterweekend allemaal en tot schrijfs.

Reacties

Reacties

Rose en Hans

Ha Jaap
Goed dat je weer eens een rustdag hebt genommen! Wat doe jij dan op een rustdag.....wandelen natuurlijk! Maar een stad bekijken is toch wat anders dan de nodige km moeten maken! je schiet al op he!wij bewonderen je ! groetjes !

Walter

Gelukkig is je conditie top Jaap, zie dat je de komende dagen weer flink⛰ aan de bak moet. Deze weg naar Rome is alleen voor toppers. Wens je een goede voorzetting!!

Marianne

Hoi Jaap, lijkt mij een mooie stad! Is toch de stad van Michel Angelo? Je bent bijna in Rome, een geweldige prestatie hoor. Hoe lang denk je nog onderweg te zijn? Veel succes metde laatste loodjes en sterkte met de warmte. Groetjes van ons

Elly Rademaker

Hallo Jaap.
Met belangstelling je verhaal weer gelezen
Is het waar dat het nog 275 km naar Rome is .
Succes.

Helen

Hoi Jaap, Fijn dat je toch het adres hebt gevonden omdat het niet op je navigatie stond. Leuk om je gisteren bij Marijke via wifi weer te zien. We hebben een gezellige dag gehad bij Marijke.
Weer veel succes voor de komende dagen. Liefs Helen.

Marja

Hoi Jaap,
Wat een doorzetter ben jij! Wat een avontuur! en dat allemaal in het zo mooie Italië! Ik wens je veel moed en sterkte voor de rest van je reis en hoop dat het weer zich een beetje gedraagt!
Succes, Marja

Piet en Tineke Hitzert

Hoi Jaap,wat een verhalen en net zoals het lopen gaat ook dat je steets beter af . Ze worden steets langer en in je tempo zit ook een versnelling zoals ik begrijp want je wil ook mensen gaan inhalen die eerder als jij vertrokken zijn . Maar alle gekheid op een stokje je bent nu iets meer dan twee maanden weg en als je dan kijk wat voor afstand je al gelopen hebt zie ik zomaar nog niet iemand je het naa doen , en zeker niet met al die hobbels onderweg TOP.
Verder wensen we je een voorspoedige verdere reis en tot gouw in Strijen.

Franciscus Diergaarde

Jaap,
Buiten je sportieve prestatie ben je wel een hoop cultuur aan het opsnuiven .Van Bologna naar Florence en nu weer naar Assisi, Daar heeft mijn naamgenoot gewoond in de 13e eeuw.Mocht je de Beneden Basiliek bezoeken dan kan je in de kapel van de relikwieën nog zijn oude pij en zijn versleten sloffen bewonderen In de bovenbasiliek vind je mooie glas in lood ramen Wel dat was weer een stukje religie. Hopelijk zijn jouw schonen in betere conditie dan die van Franciscus. anders moet je maar langs een Bever zaak gaan. We l Jaap dat was het vanuit een met een heerlijke temperatuur begenadigd Strijen. Groet Frans

Evelien

Hoi jaap,
Als ik de kaart nog eens bekijk, vind ik het echt niet te geloven
dat jij die hele afstand stap voor stap hebt afgelegd. Toch is het waar, dat bewijs je door al je mooie verhalen?
Rome komt steeds dichterbij.
Je schoenen bewaar je toch zeker als herinnering aan deze, soms barre, tocht.
Nou het beste maar weer.
Als je de Giro wilt zien, moet je wel heel hard gaan lopen.
Groetjes uit 's-Gravendeel

Ed & Cobie Bergmans

Hoi Jaap,
Je bent alweer een hel stuk verder, de Po vlakte is inderdaad erg saai maar wel zo vlak als Nederland.
Florence is erg leuk alleen de toeristen daar zouden ze wat aan moeten doen, maar ja wij zijn ook toeristen. Ik denk dat je je schoenen als aandenken in brons moet gieten.
Groetjes Ed & Cobie

Gerjan en Ineke Klingens

Hallo Jaap. We volgen je reis met veel belangstelling en bewondering. Vandaag in de Giro zagen we weer een paar stortbuien en dachten gelijk aan de ontberingen die je ondergaat. Als je toevallig de weg Montevarchi naar Arezzo loopt kan je op SS 69 kopje koffie drinken bij relatie van mij: Via Nazionale 119, Pergine Valdarno.
Zaak is N. Sgaravatti en man heet Antonielli. Zijn assistent is Franco.
Maar misschien loop je wel heel andere route. Heb je toch in gedachten dat Golden Earring 15 juni in Strijen optreedt. Ik zal dan speciaal aan je denken !!!
Veel succes met de laatste loodjes. Hoop dat de schoenen het volhouden. Tot ziens over paar weken in Strijen. Groeten. Gerjan en Ineke

Gerjan en Ineke Klingens

Hallo Jaap. Kleine rectificatie.. juiste adres is Via Nazionale 62/64 in Pergine Valdarno (net na Montevarchi ). Ik heb ze geïnformeerd. De koffie staat klaar. Zal wel cappuccino zijn. Hou je taai. Begrijp dat warme weer eraan komt. Bij ons ook vanaf zaterdag. Groeten. Gerjan en Ineke.

Richard en Christine van Trigt.

Wat een mooie verhalen schrijf je weer. En wat een doorzettingsvermogen......heel veel bewondering! Succes bij het vervolgen van je reis naar Rome ! En je schoenen nooit wegdoen !!!
Hartelijke groet, Richard en Christine.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!