Een (PO)ver verhaal

Ja mensen wat zal ik nu weer eens vertellen. Er is eigenlijk niet veel om te melden moet ik eerlijk bekennen. Maar om in het ritme van verhalen schrijven te blijven toch maar wat uit de hoed toveren dacht ik. 

Zoals al eerder gezegd is dit niet het mooiste deel van de reis. De eerste dag viel daarom al erg mee en ik had voor de overnachting een uitstekend hotel met prima eten. Eentje om voor om te rijden of lopen in mijn geval zeg maar. De tweede dag viel ook niet tegen. En ook toen had ik een uitstekend onderkomen in een als agriturismo te boeken boerderij. Met zwembad, een heerlijke tuin en 3 soorten wijn op de tap. Pak zelf maar en laat maar weten wat je genuttigd hebt. Dat was niet tegen dovenmansoren gezegd. 

Dan de 3e dag. Het zou een wat langere loopafstand worden die dag had ik gepland. Door wat gedwongen omwegen werden het iets te veel kilometers voor mij. Mede omdat het weer niet meewerkte. Het werd erg warm, bijna geen windje, geen schaduw te bekennen en geen wolkje aan de lucht. Een dag die ik hoopte hier op de vlakte niet te krijgen. Maar kreeg hem toch. Met regelmaat een bar zoeken voor wat cola heb ik het gered maar vraag niet hoe. Uitgewoond was ik. Een douche later dan ben je gelukkig weer een ander mens. En het avondeten,  bereid door 2 wat oudere dames,  was overheerlijk. 

Vandaag weer zo'n hete dag op eindeloze asfaltwegen waar de auto's op race snelheid aan je voorbij vliegen. Niet ongevaarlijk maar ik had geen alternatief te kiezen deze keer. Gelukkig had ik deze dag al eerder een slaapplek geboekt,  dus het ging beter dan gisteren. 

Over de omgeving en route valt niets opwindends te melden. Landbouw, boomgaarden, lange rechte wegen, vaak doorsneden door rivieren en kanalen. Vooral het kanaal aangelegd in opdracht van Napoleon zal mij nog lang bijblijven. Vooral lang, lang en nog eens lang.

Nog even doorbijten maar en dan hoop ik dat Bolonga de inspanningen waard maakt. 

Dat was toch nog aardig wat voor iemand die niets te melden heeft.   

Het allerbeste iedereen en een hopelijk mooi en zonnig lang weekend gewenst.


Reacties

Reacties

Ron de Baat

Hoi Jaap,
Het ga je gelukkig tot nu toe nog goed af.
En toch wel knap als je niks te vertellen heb er nog zo,n verhaal van te maken.
Over je prestatie vond ik al knap toen je de hoeksche waard al uit was dus mijn verhaaltje is al eerder uit wat dat betreft.
Ik hou je verhalen in de gaten en hoop dat je reis voorspoedig verder zullen gaan.
Gr, van alle Baatjes

Jeanette

Hoi jaap
Ondanks dat je niet veel te vertellenheb, blijf ik het geweldig vinden om je verhalen te lezen.
Ik blijf het zo ontzettend knap van he vinden, wat een prestatie.
Nig veel succes

Helen.

Weinig te vertellen maar toch leuk om weer iets van je te horen. Hoe gaat het nu met je suiker? Fijn dat de hotels goed zijn en ook de wijn. Veel succes weer vier de komende dagen. Liefs Helen.

Willem en Jeannette

Ja dat heb je als je zelf de wijn Kan schenken ? en dan moet je nog anders lopen als gepland een zware dag volgt maar ook dat heb je weer overwonnen. Knap hoor jaap en leuk je avonturen te lezen

Ria arts

Echt een doorbijter, als ik je verhaal lees.
Knap, en dat in je uppie.
Met plezier weer je verhaal gelezen.

Ad en Cora Theuns

Nou Jaap als je zelf de wijn kan pakken dat is niet tegen dovemansoren gezegd. Oppassen hoor want de andre dag moet je er weer fit tegenaan. Succes man!

Franciscus Diergaarde

Jaap,
nog ff. doorbijten in de Povlakte en dan naar Bologna. Hier kijk je ongetwijfeld naar uit .prachtige stad met plm. 400.000 inwoners. Hier zou ik als ik jou was,maar wie ben ik, minimaal één rustdag houden om te genieten van de mooie torens en pleinen. en zeker niet te vergeten het culinaire gebeuren. Daarna ga je voor het laatste stuk naar Rome.De afstand vlgs route info is met de auto 382 kilometer.jij moet echter wel te voet door de Apennijnen. Na de saaie Povlakte(hoe kan het anders met zo'n naam)
ga je ongetwijfeld een mooier gebied in en dat loopt toch een stuk prettiger Wel Jaap ik wens je goed wandelweer. en vergeet niet om die Italianen je Tauketting van Franciscus te laten zien.Ze houden wel van het rijke Roomse leven. Groet Frans

Paul de Rooij

Mooie fotoseries Jaap. Geluķkig ook genieten naast alle ellende. Sterkte verder!

Anja & A3

Wij hebben in de Hoekse Waard de Hoekseweg en de Lange Biesakkersweg die soms ook (vooral met wind tegen en zij tegen!) eindeloos lijken. Kunnen wij een beetje vergelijken wat jij ondervindt! Wijnen op de tap, zelf pakken en laten weten wat je genuttigd hebt lijkt mij geen gek idee voor de horeca rondom "de woonkamer" op de Kaai! Ik denk dat er dan niemand meer de BOB wil zijn. Ik denk zeker dat je na het volbrengen van deze "monster"tocht naar Rome wellicht geselecteerd gaat worden voor het WK Wandelvoetbal team. Een ster onder de sterren! Jaap, niet teveel cola en wijn met mate dan blijft vanzelf je roer recht!

Ria V

Vraag regelmatig aan Marijke hoe het verder met je gaat en waar je bent. Maar heb nu pas alles gelezen en gezien. Sorry. Vind het heel kranig van je en dat je door blijft zetten. Prachtige wandeling. Mooie en minder mooie stukken. Maar het eind is in zicht. Iets moois om daarna op terug te kijken. Chapeau. ? goed zorgen voor de inwendige mens geeft je kracht om verder te gaan. Pasta's hebben veel koolhydraten dus dat moet wel lukken daar. Succes verder. Liefs Jos en Ria ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!