Stress

Stress zullen jullie misschien wel denken? Heeft hij last van stress? Dat zou toch niet zo moeten zijn. Nou zo af en toe heb je toch wel zulke momenten.

Maar eerst maar even bijpraten over de laatste dagen. Ook deze zijn helaas niet droog geweest. De ene dag wat meer regen dan de andere maar toch wordt je er nat van. Na elke aankomst dan het vaste ritueel van snel alles uit om alles weer op tijd droog zien te krijgen. Dat lukt tot nu toe aardig. Door de regen is er van de omgeving minder te genieten helaas. Ik pak dan ook maar de makkelijkste wegen die vaak over het fietspad langs de rivier de Adige lopen. Schiet aardig op maar door dorpjes lopen is leuker. Na mijn vorige verslagje ben ik naar Trento gelopen. Deels in de regen en mijn b&b was heel moeilijk te vinden. Na lang zoeken en vragen vond ik het maar, wat al vaker is voorgekomen, niemand aanwezig. Op welke bel ik ook drukte: geen reactie. Dan maar telefonisch contact zoeken. Wordt niet beantwoord. Daar heb je zo'n stress moment dus. Verder zoekend kom ik een ander telefoonnummer tegen dat gelukkig wel beantwoord wordt. Meneer komt er over 10 minuten aan. Klopt gelukkig. Alles weer goed gekomen. Trento even snel ingelopen maar de regen gooide roet in het eten.

Na Trento was het eigenlijk maar kilometers maken door het minder goede weer. Via Lori, leuk oud plaatsje, nu in Belluna Veronese. Niet al te ver van het Lago di Garda, voor velen een bekende vakantie bestemming. Op naar Verona.

Stress, daar begon ik mee. Wat denk je van een moment dat ik mijn navigatie op straat liet vallen ergens in Oostenrijk? Gelukkig viel de schade mee en werkt hij nog. Dan het moment waarop mijn mobiele telefoon aangeeft dat er vocht, door de regen van de laatste dagen, in de USB poort zit. Drogen met een föhn helpt niet. Hij wil niet meer opladen ook!! Wat moet ik zonder mobiel? Gelukkig weet schoonzoon Peter raad. Zet hem eens uit en aan. Goddank dat helpt. Dan het moment dat ik een mail open en daarna de berichten over 17 opgelopen virussen door mijn beeld vliegen. Opnieuw in de stress hulp gezocht bij Peter. Na telefonisch contact over wat wel en vooral niet te doen lijkt de schade erg mee te vallen. Alles werkt weer.

Stress ook als ik onderweg pijn krijg die maar niet snel overgaat. Ik heb meerdere momenten dat ik ergens iets voel maar dat gaat na een tijdje wel over. Maar als dat niet zo is en je al dik een uur last hebt krijg je toch een stress moment. Het zal toch niet iets ernstigs zijn? Gelukkig tot nu toe is alles uiteindelijk toch over gegaan.

Wat een opsomming. Schrik er zelf ook bijna van. Zoals iemand scheef heb ik wel heel veel engeltjes op mijn schouder. Maar misschien raken ze een keer op. Laten we het niet hopen.

Daarom kan ik tenslotte zeggen dat het gewoon goed gaat allemaal. En gewoon goed betekent dus eigenlijk buitengewoon goed. Dat het jullie allemaal ook maar gewoon goed mag blijven gaan.

Tot schrijfs.

Reacties

Reacties

Andrie

Dat het jouw ook maar gewoon goed mag blijven gaan met droog weer. ?

Andrie

Dat het jouw ook maar gewoon goed mag blijven gaan met droog weer. ?

Barry

Bij twijfel (over pijn) app'en Jaap! Geen idee of ik je kan helpen maar wie weet ontspant het wat... ? ?

Ria arts

Boel stressmomenten, niet prettig.
Gelukkig weer opgelost.je bent al zo ver, knap dat je steeds weer de energie hebt om door te gaan.
Luister wel goed naar je lichaam.
Goeie en prettige reis verder, met wat zon van hier erbij!

Piet en Tineke Hitzert

Hoi Jaap, nou dat zijn nog al berichten maar je moet maar denken na regen komt zonneschijn al begrijp ik dat je ook niet op temperaturen ver in de 30º graden zit te wachten. Maar je bent al dicht bij het Gardameer kan je een keer een duik nemen, of twee keer.En voor je vertrok vertelde je dat je niet te veel vooruit zou kijken, kijk dan maar eens terug hoe ver je al ben ongelooflijk. Ook zien wij steeds foto's van plaatsen waar we ook wel eens geweest geweldig. Nu wensen we je een verdere goede reis, op naar ROME.

Walter

Bijna Verona Jaap, top man!! Hopelijk ook met beter weer, maar ook niet te☀️ met de Po vlakte te gaan. Mooi dat je de stress momenten de baas blijft en de Teasi de valproef heeft doorstaan. Goede reis verder!

Helen.

Hoi Jaap wat een stress verhaal. Je maakt wat mee. Je kan wel een boek schrijven als je weer thuis bent. Hierbij stuur ik je nog een paar engeltjes voor de komende tijd.

Evelien

Hoi Jaap,
Ja stress hoort bij het leven. Als je de afgelopen 7 weken thuis was geweest, had je ook vast een aantal stressmomentjes meegemaakt. Dit is onvermijdelijk.
Het zou toch gek zijn als je op je reis tot nu toe alleen maar halleluja-momenten had gehad.
Zou maar saai worden?
Je weet je er met jouw moed en doorzettingsvermogen prima door heen te slaan, als ik het zo lees.
Het belangrijkste is, dat het lijf, en daarmee ook je geest, het goed blijft doen.
Er zijn vast nog wel wat engeltjes over daar in Italië, die over je waken.
Hou je taai en maar weer veel mooie ervaringen voor de boeg hopelijk.
Liefs

Elly Rademaker

Hallo Jaap.
Wat een kanjer ben je.
Grote bewondering heb ik voor je.
Succes.

Franciscus Diergaarde

Jaap,
Deze stressmomenten horen erbij, je weet het zonder stress vaart niemand wel.Hopelijk krijg je nu wat beter weer en hoef je niet met je "sokken vol" te lopen. Als ze dat in Leiden zeggen bedoelen ze dat je te veel hebt gezopen,maar gezien de prestatie die je elke dag moet leveren zal dat bij jou ongetwijfeld niet het geval zijn.Trouwens mooie sfeerfoto's.Heb je al van een mooie Italiaanse wijn gesnoept??
Mocht je nog met de trein gaan (je weet maar nooit) é pericoloso sporgesi. Groet Frans

Henk van Hal

Ja Jaap wat ik nu lees is allemaal niet zo leuk maar gelukkig dat je apparatuur allemaal weer werkt.Hoop voor je dat het weer ook weer beter word en wens je goede loop dagen.Groetjes uit Strijen.

Peter groen in t woud

Geweldig Jaap dat je al weer zover bent gekomen.
Petje af. Geen stress meer want je weet van toen we nog samen werkten dat we de computer, als deze niet werkte en alleen de kleur konden wijzigen, hem ook afgezet hebben en alles boven op de kast hebben gezet.
Nog veel succes.

wimco en danja

Ha Jaap
ondanks de stress ben je toch al een eind op pad. Hoort wel bij zo'n tocht om af te zien. Gelukkig is alles weer opgelost. Loopse verder en hou vol. Groeten uit Zweden.

Els en Machiel Jan

Hi Jaap,
wat ga je 'hard'!! volg ieder verhaal op Google Maps waar je loopt en welke route tussen bergen en rivieren je nu weer (waarschijnlijk) gevolgd heb. Echt petje af hoor, om ondanks de stress en soms lichamelijke ongemakken, in dit tempo deze tocht te voltooien. Wij wensen je in ieder geval weer heel veel sterkte, succes en genieten van de natuur voor het komende stuk en blijven met belangstelling je verhalen en foto's volgen! Bye

Marleen

Het is geweldig om dagelijks je foto's te zien. Ook je verhalen, wat een belevenis!
Je gaat heel snel. Ben benieuwd hoeveel kilometers je al gehad hebt en nog voor de boog hebt.
Ik hoop dat je lichaam en de techniek je niet in de steek laten.
Heel veel succes nog!
Hier is het vandaag te warm om te lopen?

Ad en Cora Theuns

Hoi Jaap. Geen stress hoor. Is niet goed voor je. Je bent al weer een flink stuk verder. Heel veel succes en geniet van de mooie natuur en uitzichten. Ik hoop dat je schoenen nog een aantal kilometers mee gaan! Groetjes van ons.

Bas en Marjanne Hooghwerff

Hoi Jaap,
Wat een bewondering hebben we voor je doorzettingsvermogen om zo'n voetreis naar Rome te ondernemen. Voor mijn gevoel ben je nog maar een week weg al is dat natuurlijk niet zo. Maar je bent Trento al voorbij en dat allemaal te voet. Veel succes gewenst voor het laatste stuk en natuurlijk veel wandelplezier. Tot snel

Marjolijn

Ha Jaap,
Wat een mooie foto's van Verona, nog een wens van me daar ook eens te komen.
Je hebt al aardig wat stress-momenten achter de rug, die heb je alvast maar gehad moet je maar denken. En ook een eventueel volgend stress-moment kan je vast wel de baas.
Maar het is toch erg knap van je hoor, geniet van de volgende, hopelijk, wat drogere dagen en succes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!