Van alles wat

Ik schreef niet zo lang geleden: zo loop ik de zon tegemoet. Maar dat is tot nu toe in Italië nog wat tegen gevallen. Na mijn laatste verslag ben ik over het drukke fietspad verder gelopen langs de rivier de Adige. Omdat het weer ondertussen een stuk koeler was geworden viel de drukte van fietsers nu erg mee. Maar door de bewolking viel er van de omgeving helaas ook niet veel te genieten. En van festiviteiten op 1 mei heb ik niet veel gemerkt.

De dag erna was weer eens een regendag. Nou mag ik niet klagen natuurlijk want tot nu toe heb ik niet veel regen gehad. Maar deze keer kwam het behoorlijk naar beneden en dan wordt alles nat. Tot in mijn schoenen toe. Na enkele uren vond ik een bakker die ook koffie schonk. Na dit hartversterkertje werd het langzaam wat droger. Maar zelf wordt je dat helaas niet meer. Want de laatste 4 kilometer was het nog even flink klimmen. Drijfnat kwam ik uiteindelijk in mijn onderkomen aan. Snel alles uit, wassen en drogen. En na een warme douche en een prima maaltijd is alle "leed" al gauw vergeten.

Vanmorgen was ik nog maar net op weg of ik kreeg al een flinke bui over mij heen. Tussen de appelbomen moest ik snel mijn regenkleding aan. Helaas was daar op die plaats ook de eigenaar aan het spuiten. Ik kreeg daar ook wat van mee dus ik hoop dat ik nu niet meer als de rotte appel in de familie zal eindigen. Na deze bui werd het gelukkig droog en dat bleef verder zo. Behalve ik, want mijn t shirt kon je wel uitwringen de rest van de dag. Ik heb vandaag veel tussen 2 stromen gelopen. Aan de ene kant de stroom auto's van en naar de Brennerpas en aan de andere kant de stromende Adige rivier. Een beetje saaie dag zelfs.

Daarom maar iets vertellen over voeten en schoenen. Velen vragen hoe het hier mee gaat. Eerst de voeten. S'morgens worden die eerst in de glijmiddel gezet. Laufwunder helpt blaren te voorkomen als het goed is. Helaas heeft dat bij mij niet helemaal gewerkt want ik heb een flinke in Duitsland opgelopen. Die plek behandel ik met wat ik noem Sudoku zalf. Alles bij elkaar houdt dit zich goed. Dan de sokken heel precies aan. Vervolgens de schoenen aan waarvan het strikken van de veters nog nauwer luistert. Niet te los en niet te strak en voor elke schoen anders. Zelfs de lippen van de schoenen worden anders geplaatst anders gaat het fout. Meestal heb ik onderweg dan geen al te grote problemen behalve als ik extra lang moet stijgen of vooral dalen. Daar heb ik al eerder over bericht. Na extra lang lopen op asfalt krijg ik last van de onderkant van 1 voet. Doorgezakt? Vandaar dat ik vaak aan de kant van de weg het graskantje pak. Maar verzwikken van de voeten is dan weer een gevaar. Net in Italië verzwikte ik mijn voet zodanig dat ik echt dacht dat dit het einde van de reis betekende. Maar gelukkig redden mijn hoge schoenen mij tot nu toe. Ik zoek die graskanten ook om de zolen van mijn schoenen te sparen. Dat gaat goed lijkt het. Alleen het leer bovenop gaat haarscheurtjes vertonen door de ontelbare buigingen en alsmaar nat raken en drogen. Ben benieuwd of ze het ook volhouden.

Dat was wel weer genoeg lijkt mij. Ook hier gaat de temperatuur omhoog net zo als bij jullie. Genieten maar en opnieuw het allerbeste gewenst van mij.

Reacties

Reacties

Jeanette

Jaap wat heb ik een respect voor je.
Of je schoenen het gaan volhouden geen idee, maar jij houd het zeker vol kanjer.
Morgen lekker genieten van het mooie weer en het mooie italië.
Heel veel succes

Barry

Leuk bericht weer Jaap ondanks je saaie dag. Hopelijk was dat de laatste voorlopig... Saaie dag he, niet je berichten! ;)

Walter

Leuk dat inkijkje mbt de verzorging. En wie heeft nou geen hulpmiddelen nodig op jou leeftijd☺? Echt geweldig hoe je de tocht volhoudt! Het mooie weer komt vast wel weer. Goede reis verder richting Verona!

Piet en Netty

Je verhaal was zeker niet saai. Hopelijk krijg je nu beter weer en bekijk je het weer van de zonnige kant. Knap hoe dat je er mee omgaat. Succes verder

Lieneke

Wat een leuke stukjes schrijf je toch elke keer weer. Zelfs van een saaie dag weet jij nog een mooi stukje te maken. Hopelijk is de regen nu voorbij en kun je nu gaan genieten van Italië. Succes verder.

Petra en Jan

Hoi Jaap , wat komt er veel kijken bij zo,n wandeltocht , super zoals je het volhoud !! Geniet ervan en de hartelijke groetjes !

Richard en Christine van Trigt.

Hallo Jaap,
Wat een belevenissen allemaal weer.
Ongelofelijk dat je nu in Italië bent aangekomen.....grote bewondering voor jouw prestatie.
Leuk om te lezen hoe jij voor je voeten en schoenen zorgt. En dat doe je waarschijnlijk erg goed als je zo weinig blaren hebt! Veel succes verder ! Hartelijke groeten van Richard en Christine.

Ron de Baat

Hoi Jaap
Altijd weer leuk om een verslag van je te lezen
En wat een prestatie heb je al geleverd.
Wel een beetje jammer dat je geen ducktape heb meegenomen.
Jij als oud jeugdvoorzitter weet toch als je schoenen gebreken begin te krijgen er gewoon getapet kan worden.?
Suc 6 en tot je volgende verslag.
Het gast je goed

Marjolijn

Ha Jaap,
Leuke verhalen en goed om mee te beleven, maar wat ga je toch verbazingwekkend snel. Met alle ups en downs van regen, voeten ect. ect. heb je naar mijn idee er toch goed de vaart in. De landen schieten voorbij.
Alle respect hoor, goede reis verder en geniet van Italië, mijn favoriete land.
Hart. Groet en ik blijf je volgen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!