Oostenrijks avonturen

Het is weer tijd om wat te schrijven. Foto's zeggen ook weer niet alles. De laatste keer schreef ik dat ik in Oostenrijk was aangekomen. De eerste overnachting was in Reutte. Aardig stadje moet ik zeggen. Nou had ik verdacht op de grens tussen Duitsland en Oostenrijk al over de Fernpass te moeten maar dat was niet zo. Slechte voorbereiding zou je kunnen zeggen. Die moest dus nog komen. Net voor de pas had ik een design hotel. Lag helaas al aardig hoog en kostte al menig zweetdruppeltje. Maar goed. Ze hadden ook een zwembad en sauna. Daar heb ik wel even gebruik van gemaakt. Ik heb die zwembroek toch zeker niet voor niets heel Duitsland door mee geschouwd. De volgende morgen al vroeg op pad om de Fernpass te bedwingen. Ik was er eerlijk gezegd toch wel een beetje nerveus voor. Gelukkig had ik perfect weer. Rond de 10 graden, klein beetje regen, geen zon en wind. Uiteindelijk viel de klim mij nog niet tegen. Was wel tot op de draad toe nat van het zweten maar dat droogt wel weer. Daarna liep het vrij vlot tot boven Imst waar ik had afgesproken om Stephanie te ontmoeten. De loopafstand was die dag ook maar 22 km en ik was heerlijk vroeg in mijn hotel. Het was heel leuk om Stephanie na 5 jaar weer terug te zien en we hebben vele herinneringen kunnen ophalen. Ik heb gelijk wat spullen aan haar meegegeven om per post terug naar huis te sturen. Dingen die ik waarschijnlijk niet meer nodig zal hebben.

Vandaag had ik van dat laatste al veel plezier want het was een pittige dag. Omdat de dag ervoor maar kort was vwb de kilometers moesten er vandaag wat meer volgen vond ik. Daar had ik onderweg al spijt van. Het profiel op mijn navigatie gaf redelijke stijgingen te zien maar te doen. Maar 2 passen over op 1 dag is net iets te veel merkte ik. Daar kwam bij dat de temperatuur weer flink steeg, tot 25 graden, en de stijgingen ook forser waren dan verwacht. Als je dan ook nog in het bos een rondje van 3 km teveel gaat lopen dan zakt de moed een beetje in de schoenen. Zelfs een ervaren Oostenrijker geloofde niet dat ik die dag bij mijn al geboekte hotel zou kunnen komen. Lekker optimistisch. Gelukkig kwam ik ook nog een boer tegen die een korte weg over de pad wist naar Prutz, waar ik naar toe moest. Volg de waterval naast het pad maar omhoog dan komt alles goed. Nou dat heb ik omhoog zeer sterk betwijfeld. De waterval werd een waterloopje van smeltwater. Maar die liep niet meer naast het pad maar er overheen. Nat en bagger natuurlijk en het werd als maar steiler. Toen ik op bijna 1600 mrt boven kwam was er niet veel meer van Jaap over. Kapot. Maar in militaire dienst heb ik geleerd dat je dan toch nog 20 pct over hebt. Dus verder natuurlijk. Nu kilometers naar beneden. Dat vond een van mijn grote teennagels niet fijn meer. Ik ben benieuwd of ik die nog ga behouden. Voorlopig is die nog bij mij.

Dat was het weer voor dit moment. De volgende dagen blijft het warm en zonnig. Kan er tegen aan. Maar beter dan regen. Zo ga ik de zon tegemoet. (iets voor in een liedje van Guus Meeuwis? )

Reacties

Reacties

Rose

Wat een doorzettingsvermogen heb jij! Leuk dat je een oude reisgenoot hebt gezien! Doe wel voorzichtig met je lichaam he! Je hebt er maar een! sterkte verder,!

Walter

Wat een heftig verhaal Jaap??! Dit was dan niet de route langs de Inn naar Prutz?

Barry

Afzien in het kwadraat dus. Mijn ervaring is dan weer wel dat als je dan eenmaal je doel bereikt hebt, je wel erg voldaan terug kan kijken op de dag.... Suc6 ijzervreter!

Piet en Tineke Hitzert

Hoi Jaap, heftige verhaal maar gelukkig dat je je doel steeds dichterbij ziet komen.
Maar denk ook aan het thuisfront , Rome halen is geweldig maar wel in gezondheid.

Willem en Jeannette

Zo zie je maar die militaire dienst was niet voor niets en had je die 20 proc nog over om dit hotel te bereiken maar pffff wat een doorzetter ben je, respect hoor ! Erg leuk je verhalen te lezen hier melden we elkaar al als er weer een nieuw op staat we zijn beiden benieuwd hoe het je vergaat succes weer Jaap!!

Anja & A3.

In de folders: Oostenrijk, een vakantieland bij uitstek, mooie steden, prachtige meren, de beste wintersport van Europa en de mooiste wandelgebieden. Maar Oostenrijk levert je ook mooie "streken" gelet op de informatie van een boer. Maar ja wat wil je ook als je dichtbij Prutz woont.........! Blijf wel van de doping af Jaap want hier in Nederland hebben we bijna meer dopingbekentenissen dan dat er wielrenners zijn. Voor die nagel maar even naar een pedicure voor in het uiterste geval een nepnagel.
(Blijft de vraag of je niet per ongeluk ook je zwembroek aan Stephanie hebt meegegeven)
Jaap, een flinke schouderklop en een aantal bewonderende blikken vanuit hier !

Gertjan

Mooi verhaal weer, met een ijzingwekkend slot.
Wel bemoedigend dat een boer het beter weet, dan het alwetende internet.
Trouwens, denkt die navigatie soms, dat je een geit bent?
Wat zijn dat voor paadjes waar je over gestuurd wordt?
Nog een tip?Van een oud infanterist, denk je aan de lichaamszouten met al dat zweten.
Aan de moraal zal het zo te lezen niet liggen. Nu hopen, dat het lijf het redt.
Succes verder.

Riet Stolk

Respect Jaap! Succes verder. groetjes, Riet (teamgenoot van Marijke in Runningteam Korendijk)

Peter Jongsma

Mooie verhalen Jaap! Het is lekker bikkelen af en toe. Veel succes verder en ik blijf je volgen.

Jeanette

Geweldig jaap wat een afstabd heb je al gelopen, petje af
Het klimmen zal niet meevallen je bent tenslotte ook geen geit
Veel succes verder, kijk uit naar je volgende verhaal

hanneke

Mooi verhaal weer Jaap.
Heb je in Hotel MyTirol in Biberwier geslapen?
Dit hotel kunnen wij zien vanuit het appartement waar wij 's winters logeren en ligt aan de ski piste.

Ad en Cora Theuns

Hoi Jaap, wat een bikkel en een doorzettingsvermogen hebt je. We leven met je mee hoor. Heel veel succes verder op je tocht. Doe voorzichtig en vooral genieten van de dingen die je ziet en proef. Xxx

Marjolein

Pittige stuk zeg!
Maar knap hoe je het allemaal doet.
Veel succes nog en bovenal veel plezier!

Peter groen in t woud

Geweldig Jaap en hele mooie verhalen.
Leuk dat je in Oostenrijk een gebied gedaan hebt waar hanneke en ik al weer jaren komen.reute, Biberwier etc, geweldig.
Blijf je volgen en heel veel succes.

Groet vanuit Torrevieja zuid Spanje, klaar met klussen en morgen weer naar huis. Ben trots op je,

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!