Duitsland uit, Oostenrijk in

Ja beste allemaal, het avontuur in Duitsland is al weer afgelopen. Ik heb ongeveer een maand door Duitsland gelopen en dan zit het er plots op. De laatste dagen heb ik, zoals eerder al gemeld, het meest door redelijk vlak gebied mogen lopen. Tot aan het stadje Schöngau. Daar had ik een leuk onderkomen in de oude ommuurde stad. Maar deze oude steden lagen meestal wat hoger op een heuvel. Dat betekent dus wat klimmen en daarna weer dalen. Daarna bleef het een beetje op en af gaan. Buiten Schöngau gekomen zag ik voor het eerst de bergen opdoemen. En naarmate je er dichterbij komt toch best een imposant gezicht. Wetende dat je daar ook tussendoor en overheen moet. Mijn laatste overnachting in Duitsland was dus afgelopen nacht in Rosshaupten. Wel bekend bij iedereen denk ik. Daar sliep ik in een pension tevens pizzeria. Prima zou je zeggen maar laat het nou net hun rustdag zijn. Pech voor mij dus. Er bleken meerdere zaken die dag gesloten op 1 na: hotel Kaufmann. Een sterren restaurant nota bene. Zit je daar met korte broek en t shirt tussen de mannen in pak. Maar prima gegeten mag ik wel zeggen en voor een redelijke prijs. Mag ook wel een keer als afsluiting in Duitsland. Vandaag langs de westkant van de Forggensee naar Füssen. Een prachtige stad waar ik even heb rondgekeken. Op afstand heb ik een van de sprookjeskastelen (Neuschwanstein of Hohenschwangau) nog zien liggen maar tijd om daar heen te gaan heb ik niet vrij gemaakt. Dan de grens over. Toch wel een apart moment. Het 4e land waar ik lopend mee in aanraking kom. Nederland, klein stukje België, Duitsland en dan nu Oostenrijk. Ondertussen ben ik ook over de grens van 900 km, die ik in Spanje heb mogen lopen, heen. Ongelofelijk eigenlijk dat het lijf het allemaal nog in zich heeft. Nu kijken of het serieuze klimwerk er ook nog in zit. Als alles volgens plan mag verlopen hoop ik over 2 dagen in Imst Stephanie te ontmoeten waarmee ik in Spanje een stuk heb samen gelopen. Lijkt mij, en haar, bijzonder om elkaar na 5 jaar weer te zien. Het weer blijft mij gunstig gezind ( maar 1 dag regen in Duitsland!! ). Wordt zelfs weer warmer. De foto's spreken voor zich denk ik.

Ik heb weer met veel plezier de reacties gelezen. Blijf ze sturen zou ik zeggen. Warme groeten uit Oostenrijk

Reacties

Reacties

Jan Bijl

Beste Jaap,
En ik lees met plezier je wandelverhalen.
Ik ben stiekem een beetje jaloers op je mooie reis.
Geniet ervan en veel succes in de bergen van Oostenrijk.
Groet uit de Boompjesstraat ?

Piet en Tineke Hitzert

Hoi Jaap , Inderdaad dit is land nummer vier, nog een te gaan en dat zal wel een beetje sneller gaan dan in Duitsland. Leuk dat je dan nu eindelijk een bekende gaat ontmoeten , en ga die ook een stukje meelopen. Hopelijk kan je in de bergen toch wel wel eens door een dal lopen. Nu wensen we je een goede reis over de Fernpas.
Groeten uit Strijen

Elly Rademaker

Hallo Jaap.
Gefeliciteerd nu al in Oostenrijk.
Super knap van je
Succes

Peter

Oostenrijk alweer... De enige manier waarop ik in Oostenrijk kom is met de auto of de motor ;P wat heb(ben) ik (wij) respect voor de afstand die jij aflegt. Zijn er weinig die je dit nadoen. Het word nu misschien wel zwaarder maar ook nog mooier. Want wat kan jij gaan genieten van die fantastische schilderijen van landschappen daar. Verheug me op de foto’s :)

Evelien

Hoi Jaap,
Inderdaad, ongelofelijk dat je al zo ver gelopen hebt.
Een prestatie waar je best trots op mag zijn.
Ik wens je nog veel mooie ervaringen op weg naar Rome.
Liefs en groeten uit 's-Gravendeel

Helen.

Hoi Jaap wat een prestatie om nu in Oostenrijk te gaan lopen. En wat leuk om een bekend iemand van vijf jaar geleden te ontmoeten. Voor de komende dagen weer veel loop plezier en succes. Liefs.

Inez Dijkstra

Hallo Jaap, wat een ongelofelijke prestatie lever jij zeg. Ik lees steeds met bewondering je verhalen en vind het leuk om op deze manier met je mee te reizen. Fijn voor je dat je zo opschiet. Succes op je reis en de groetjes van mij en uiteraard ook van Piet.

Lieneke

Geweldig Jaap. Inmiddels helemaal naar Oostenrijk gelopen!
Wat een eind en wat super leuk dat je straks een oude bekende gaat ontmoeten, dat is zeker iets om naar uit te kijken.
We genieten nog steeds van je verhalen en de foto's.
Een goede reis verder door Oostenrijk.

Ron de Baat

Wat een geweldige prestatie Jaap.
Niet vergeten langs de douane te gaan en je paspoort laten zien he?
En effe melden dat je met de benenwagen bent.
Tot je volgende verhaal en de Groetjes van Joke.

Jeanette

Wat een geweldige prestatie jaap.
Petje af hoor, en wat leuk dat je een oude bekende ga ontmoeten
Zal best heel gezellig worden.
Nog veel succes zie al uit naar je volgende verhaal

Wim en Ria Reedijk

Mooi verhaal had je weer. En intussen Duitsland achter je. Oostenrijk is wat minder groot maar wellicht niet gemakkelijk. Gelukkig eindelijk een ontmoeting met een bekende. Is ook wel weer fijn.
Op richting Italie met hopelijk goed wandelweer, mooie routes en geen pijntjes.
Genietse.

Willem rn Jeannette

Hoi jaap

Weet een landje verder ! En wat een prachtige foto’s. Leuk geschreven je verhaal, ik zie je al in je wandel outfit zitten in dat sterren restaurant hahaha maar gelukkig wad er iets waar je kon eten en nog lekker ookschreef je. Veel plezier met je wandel vriendin morgen en tot schrijfs lieve groetjes

Sieta Hofman

Hoi Jaap,
Man man ...wat een prestatie en inderdaad erg leuk om je verhalen te lezen en de foto's te zien. Daar wordt vast een mooi foto/dagboek van gemaakt. Veel bijkletsen en plezier met je wandelmaatje en geniet van het Oostenrijkse landschap. Groetjes van Cor en Sieta

Richard en Christine van Trigt.

Hallo Jaap,
Wat een prestatie......je vierde land!
Leuk dat je een 'oude bekende weer gaat ontmoeten. Bijzonder.
Een goede reis weer .
Groetjes, Richard en Christine.

Hanneke

Hallo Jaap, je bent een kanjer.
Waar je nu bent in Füssen is zeer bekent gebied voor ons. Ik weet niet hoe je route loopt maar misschien passeer je de highline 179 wel bij Reutte dit is een hang brug van 114 meter hoog en 406 meter lang. Wij zijn daar al een paar keer over gelopen.
In dit gebied gaan wij altijd op wintersport , in Ehrwald .
Groetjes van peter en Hanneke

Jaap

Ben vandaag onder de highline 179 door gelopen.

ellen

fijn dat het nog steeds zo goed gaat. Grappig om met je kleren onder de douche te stappen. Heb ik de jongens altijd verboden. hihihi. Bijzonder om straks Stephanie weer te zien. loopt ze dan ook naar Rome? veel plezier en doe voorzichtig, dikke kus Ellen

Anja & A3

Er wordt beweerd dat toeval niet bestaat en dat wordt maar weer eens bewezen door het gegeven dat je Stephanie (weer) ontmoet in de bergen! Bovendien heeft zij een wel heel toepasselijk woord in haar naam: Step! Dan moet je wel gaan lopen. Na de niemandalletjes in Duitsland komt nu het echte werk eraan. Maar ook dat gaat jou lukken. Af en toe even niet op kop lopen (dus uit de wind) is ook wel eens lekker toch? Recht zo die gaat!

Stephanie

It was nice to meet you :) Your package is on the way at home. Be careful, all the best on your way to Rom. Beautiful Pictures in your blog!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!