Stop

Nu ik zo'n 30 dagen zonder een dag rust onderweg ben vond ik het wel eens tijd worden voor een stop. De laatste 2 dagen heb ik elke dag zo ongeveer 30 km afgelegd en ook de komende dagen zijn pittig. Even rust kan dan ook geen kwaad.

De laatste 2 dagen heb ik door een wat meer open terrein gelopen. Niet zo erg heuvelachtig en daarom geschikt voor de landbouw. De boeren zijn op dit moment massaal mest aan het uitrijden en dat is goed te ruiken. Weinig romantisch aan. Omdat er onderweg wat minder natuurschoon te bewonderen is moet het romantische echt van de steden komen. En die zijn inderdaad steeds bijzonder mooi. Dit in tegenstelling tot de dorpjes waar ik door ben gekomen. Die zijn weinig aantrekkelijk en bijzonder stil. Een bakje koffie is er zelfs niet te krijgen.

Via Nördlingen ben ik nu in Donauwörth aangekomen. An der schöne blauwe Donau. Erg blauw vind ik haar of hem hier echter niet maar flink stroming zit er wel in.

Morgen weer op pad want zo'n dag vrij voelt maar vreemd aan. Dan richting de bergen. Want ik merkte gisterenmiddag al dat de heuvels weer hoger worden. Dat zullen de benen, waar het gelukkig weer goed mee gaat, wel gaan merken. En dat samen met de oplopende temperaturen zal menig zweetdruppeltje opleveren. Maar alles beter dan regen.

Iedereen weer het beste gewenst vanuit een zonnig Duitsland. En geniet daar ook van in Nederland waar het ook prachtig weer is begrijp ik.

Gerard Hamers

Knap Jaap dat je 30 dagen aan een stuk door kan gaan.
Je loopt de route die wij iedere zomer rijden en weet daardoor dat je al een kle.. eind op weg bent.
Respect!!

Rose

Goed hoor een dagje rust! Dat heb je wel verdiend na 1 maand lopen!je hebt mooie foto,s!
Succes in de bergen!

Maaike en Henk

Wat een geweldige prestatie Jaap ?, opafstand genieten wij mee met je mooie verslagen. Topper nog veel succes voor wat er gaat komen.⛰?

Ron de Baat

Gewoon je lederhosen aantrekken in die kleine dorpjes dat lever vast en zeker koffie op Jaap.
En wat een prestatie al zeg geweldig .
suc 6 voor wat je nog te wachten staat.

Jeanette

Dat heb je zeker verdiend een vrije dag.
Succes

Helen.

Verstandig dat je een dag rust hebt genomen. Sterkte de komende dagen.
Petje af Jaap.

Paula Silvius

Petje af Jaap, zeer verstandig een dag rust. Sterkte op je verdere route! Groetjes van ons.

Walter

Goed dat je die welverdiende rust hebt gepakt Jaap. Richting de de Alpen wordt het schöner maar ook zwaarder, zeker nu het ook bij jou hoogzomer is geworden. Gelukkig is je conditie top. Goede reis richting Augsburg.

Piet en Ella

Fijn, even een daagje rust! We hebben alles gevolgd en hebben grote bewondering voor je! Zoals jij alles beschrijft, zien we het gewoon voor ons! Veel loopplezier weer en hrt gr van ons!

Wim en Ria Reedijk

Het moet voor jou Jaap toch wel een stimulans zijn dat er een derde opzit. En vrijwel zonder PHPD.
Ondanks dat de reis zwaarder wordt, ga je nog meer genieten van de omgeving. Pak daarom zo nu en dan toch een rustdag om de spieren even te ontlasten. Dan maar een week later thuis. Wij bij Le Garage passen wel op Marijke. Succes weer en we volgen je constant. Chapeau voor jou.

Anja & A3

Jaap, je komt van lieverlee in de buurt van onze helden uit vroeger tijden: Lasse Viren en Emil Zatopek . (ken je klassiekers!) Een dag rust mag wel eens voor je 65 + spieren! Niet te lang rusten want voor je het weet kom je terug in de gemeente Hoekse Waard. We weten allemaal dat geen berg te hoog is voor jou zodat we met vertrouwen de komende periode ingaan. Heel veel loopplezier en sla de terrassen niet over!

Willem en jeannette

Fijn even een dagje rust voor je, zal je best goed doen nu de bergen eraan komen. Super knap van je dat je al zover bent en......1/3 er al op hebt zitten. Het zal ook warmer gaan worden dus weer beetje zwaarder dus zorg goed voor jezelf. Zet um op!

Els en Machiel Jan

Hi Jaap, even een berichtje van ons. We volgen je vanaf het begin en hebben diepe bewondering voor je plannen, ervaringen en doorzettingsvermogen. Het onbekende tegemoet gaan lijkt ons nog het meest fantastische aan deze onderneming, lopen op plaatsen, via een route, waar je nog nooit geweest bent....avontuurlijk! We genieten van de verhalen en foto's en vooral de bierbrouwerijen worden door MJ direct opgezocht...haha! Heb je zelf de lokale krant ook gezien met je verhaal erin? Goed dat je nu even rust hebt genomen om vervolgens vol goede moed het tweede deel van je route te gaan doen. Je moet zo langzamerhand over 1/3e zijn als wij het goed uitgerekend hebben? Succes, sterkte en geniet

Richard en Christine van Trigt.

Ongelofelijk dat je zoveel dagen achter elkaar hebt gelopen. Wat een prestatie. Elke keer weer leuk om je reisverslagen te lezen. Goede reis verder en we blijven je volgen ! Succes !