Romantische strasse

Zoals gezegd ben ik ondertussen op de romantische strasse route gekomen. De eerste dag van Bad Mergentheim naar mijn overnachtingsadres was er nog weinig romantisch aan. Het was de eerste dag dat ik vanaf het begin tot het einde in de regen heb gelopen. Wat doe je dan? Je loopt en loopt en loopt maar door. Want ook de leuke dingen onderweg zijn dan niet aantrekkelijk om te gaan bekijken. Zoals bv slot Weikersheim. Bij mijn pension/ boerderij aangekomen was er niet veel droog meer aan mijn lijf. Gelukkig deed de verwarming het nog en na een nacht was alles weer droog.

De volgende dag was het prachtig weer en dan is het erg prettig om door de romantische plaatsen op de route de lopen. Eerste op mijn weg was Rothenburg ob am Tauber. Pracht van een plaats met vele toeristen. Heb ik ook maar even de toerist uitgehangen. Mijn benen begonnen ondertussen wel te protesteren na de lange en natte vorige dag. Ik was dus blij dat ik in Schillingsfürst een bijzonder goed onderkomen had en wat tot rust kon komen.

Vandaag was een prima wandeldag. Niet te warm, niet te koud en droog. Ook de klimmetjes vielen mee. Overigens is dat de laatste dagen het geval. Slechts enkele keren iets van meer dan 10 pct. Daar draaien we onze hand niet meer voor om.

Ik zit nu in een prachtig mooi en oud hotel midden in Dinkelsbühl. Zoek maar eens op internet. Bezoekje waard. Gezellig ook.

Ik ben vandaag al weer precies 4 weken onderweg. Voor wie daarin interesse heeft denk ik dat ik +/- 770 km heb afgelegd en meer dan 12 km heb geklommen en ook weer gedaald.

Dat was het weer voor deze keer. Nu op weg naar de Donau. Der Schöne Blaue, je weet wel.

Grüss Gott moet ik nu zeggen zoals ik merk hier in Beieren.

Reacties

Reacties

Hans en Rose

Heel de dag regen is wel afzien! Maar na regen komt weer zonneschijn! Je hebt al heel wat km in de benen zeg!Nu in het romantische gebied en op pad naar die schone blaue Donau! IK ben benieuwd of die echt zo blauw en schoon. Is!
Groetjes !

Leen en Tineke van Kranenburg

Hoi Jaap,
Weer met plezier je verslag gelezen,sterkte op je verdere reis, gr van ons

Lieneke

Leuk weer een verslag te lezen van je belevenissen. Had er ook wel een beetje op gerekend dat je vanavond zou schrijven. 770km is al een behoorlijk stuk in 4 weken tijd. Al een hele prestatie!! Goede reis verder met niet teveel regendagen. Groetjes

Jeanette

Leuk om weer wat van je te lezen.
Rothenburg is erg mooi ben er ook geweest
Ik snap dat het wandelen in de regen heel vervelend is ik krijg steeds meer waardering voor je
Sterkte op je verdere reis, geniet ervan

Elly Rademaker

Hallo Jaap.
Wat knap al 770 km gelopen.
Vraag iedere week op de sportclub aan Marijke hoe het met je gaat.
Succes

Geraldo

Jaap, weer een mooi verhaal. Succes verder

Walter

Dat is dan alweer een derde van de reis Jaap. Knap hoe je het een dag in de regen volhoudt. Gelukkig is er veel meer moois te genieten, zeker met de inmiddels topconditie. Goede reis verder.

Piet en Tineke Hitzert

Hoi Jaap, vier weken al weer onder weg en zo'n 770 km gelopen , petje af.Hopen maar dat je de meeste regen gehad heeft en dat je toch nog kan genieten van de Romantic Stasse. Nu op naar Oosterijk en wellicht zal je binnenkort aan de horizon de bergen in zicht krijgen .
Groeten uit Strijen

Marianne

Hou Jaap,
Heb je de nodige inspiratie opgedaan nu je over de romantische strasse hebt gelopen??? Je zult het nodig hebben als je weer thuis bent bij Marijke! Haha. Succes en plezier met het lopen!

Anja & A3

Wellicht een tip/aanrader voor alle mannen onder ons om ook die romantische strasse route te gaan lopen. Je bent tenslotte nooit te oud om te leren......! Jaap, nog een geluk dat Marijke niet alles leest want anders kun je nog "aan de bak" bij thuiskomst. Ik begrijp dat je, zoals altijd, zonder een paraplue loopt. Misschien toch eens proberen in die "romantische strasse"? Het ga je goed!

Paula Silvius

Petje af Jaap, al 770 km gelopen. Succes met verder lopen. Leuk om je berichten te lezen, groetjes Jan en Paula.

Klaas en Karla

Jaap wat ben jij toch een doorbijter. Petje af!
De route die je de laatste dagen hebt gelopen, hebben wij enkele jaren geleden met de auto gedaan. Inderdaad hele mooie en schilderachtige plaatsjes. Toevallig voorspelde Klaas een enkele dag geleden al dat je dan waarschijnlijk ook nog in Dinkelsbühl terecht zou komen. Wat een mooi monumentaal Centrum en een typisch Duitse sfeer daar.
Geniet nog van je verdere reis. Groeten van Klaas en Karla

arne van aalst

Diepe buiging Jaap, je hebt er lekker de vaart in. Geniet er met volle teugen van.

Ellen

Je bent een topper hoor. Had ook niet verwacht dat je met 2 weken terug zou zijn hihihi. Op naar de Donau! Dikke kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!