Schrik

Voor mijn vertrek uit het hotel annex brouwerij in Ober Mossau wilde de gastheer nog een foto van mij maken voor het plaatselijke nieuwsblad. Want een wandelaar op zijn tocht naar Rome kwam daar zeker niet dagelijks voor. Natuurlijk stemde ik in met zijn verzoek. Leuk om zo het nieuws te halen.

Dan op weg naar Miltenberg aan de Main. Dat werd een pittige dag met veel klimmen en dalen. En behoorlijk lang. Nog voor de eindbestemming voelde mijn rechterbeen niet goed. Ik weet ondertussen wel welke pijn onschuldig is en welke niet. Deze voelde niet goed. Dat bleek ook toen ik in mijn onderkomen er eindelijk goed naar kon kijken. Dikke knie, vocht dus, waardoor ik die niet ver meer kon buigen. Eerst Marijke maar eens gevraagd wat het kon zijn. Spier, pees, overbelast? Zij stelde voor om mijn fysiotherapeut op afstand Barry maar eens te raadplegen. Na wat heen en weer appen was zijn conclusie dat het misschien wel meeviel. Bungelen en wat rust nemen was het advies. Bungelen was geen probleem, rust wel.

De volgende morgen met toch wel wat zorgen op pad gegaan. En wat schetst ook mijn verbazing het ging niet eens zo slecht. Van de schrik bekomen toch maar besloten om het bij bungelen te houden en de rust maar even te vergeten.

De dagen erna verliepen ook goed. Ik werd onderweg door een Duitse familie uitgenodigd om thuis een bak koffie te drinken. Daar zei ik geen nee op want onderweg is het best lastig om iets wat open is te vinden. Deze mensen, wonend midden in het bos, maakten bijenkasten, hielden bijen en maakten hun eigen honing. Of ik dat wilde proeven op, ook door hun zelfgemaakte, brood. Natuurlijk kan je zoiets niet weigeren. En het smaakte prima. Ze hoopten er een bestaan in te gaan vinden. Ik wens het ze toe.

Ondertussen zit ik nu op de romantische strasse route aan de Tauber. Weer een andere rivier op mijn route. Ik loop nog steeds wat naar het zuidoosten. Maar veel oostelijker gaat het niet worden.

Mijn hotel ligt vannacht aan de Tauber in Bad Mergentheim. Een leuke stad met een mooi oud centrum. En met prima weer zijn de terrassen gezellig vol.

Morgen wordt regen verwacht maar dat zien we dan wel weer.

Iedereen weer het allerbeste gewenst. En tot schrijfs.

Reacties

Reacties

Barry

Eigenwijs mannetje... ;) Maar vooruit, je komt ermee weg dus vooral eigenwijs blijven... Fietsen heb ik óók gezegd dus een dagje de benenwagen verruilen voor het stalen ros...? Slecht idee zeker? :D Suc6 Jaap!

Helen.

Dat was zeker schrikken want met een dikke knie is het niet fijn om te lopen, wees wel zuinig op je lichaam. Koelen als je op je bestemming bent is goed. Jaap wat een prestatie wat je doet, petje af. Veel succes en sterkte de komende dagen. Liefs.

Walter

Weer een spannend verhaal voor je volgers Jaap? maar gelukkig met een happy end. Toch geen wonder dat het lijf soms protesteert bij deze marathon. Sterkte en een mooie reis verder! Groeten en succes gewenst van Shirley!

Gertjan en Evelien

Een verhaal met de titel "schrik" dat durfden we bijna niet te openen, want de gedachten vlogen van verstuikte enkel tot in ravijn gestort.
Gelukkig lijkt het op " met de schrik vrij"
Hopen dat het bij dit akkefietje blijft en verder lekker loopt.
Het allerbeste en succes met je avontuur.

Wim en Ria Reedijk

Dat was even schrikken. 's Avonds maar veel bungelen. Je bent al een heel stuk weg van ons.
Chapeau man, zoals je ziet je haalt zelf de regionale dagbladen en wie weet zien we je binnenkort nog op de Duitse TV. We beginnen alvast iedere avond te zappen.
Wijj wensen jou weer een goede voortzetting van de tocht, beterschap met de benen en veel droge perioden.

Lieneke

Zo dat is even schrikken. Gelukkig gaat het nu weer wat beter.
Je wordt nog beroemd in Duitsland!
Straks word je overal herkend.
Hopelijk valt de regen morgen mee.
Goeie reis verder en als het kan zonder teveel ongemakken.
Groetjes

Elly Rademaker

Beterschap met je knie.
Je ben al een eind op weg .
Leuk om bij een Duitse familie op de koffie te zijn.

Ad en Cora Theuns

Hallo Jaap, jeetje met een pijnlijke knie is 't niet lekker lopen. Veel bungelen hoor ik. Moet je maar doen onder t genot van een lekker duits biertje. Nouja biertje? Die schenken ze in bloemenvazen toch? Veel succes met lopen en rustig aan. Liefs van ons!

Jo e Joke Havelaar

Hallo Jaap, We genieten elke keer weer van je verhalen, geweldig allemaal. Beterschap met je knie! Veel succes met het lopen!
Groeten van ons.

Jan Bijl

Wat een avontuur Jaap! Ik volg je verhalen met veel plezier.
Geniet ervan en pas goed op jezelf.
Veel groeten!

Franciscus Diergaarde

Jaap, hopelijk gaat het goed met je knie,Voortaan goed luisteren naar Barry indachtig het spreekwoord "wie zijn lichaam verzorgt verzorgt geen rotte appel"Ik volg met aandacht je reisverhalen ,het is maar goed dat unsere Deutsche Freunden oog hebben voor een dorstige Hollandse wandelaar. Toen ze hier een aantal jaren geleden onuitgenodigd kwamen werden ze anders ontvangen. maar goed dat is verleden tijd!!
Ik heb trouwens je laatste foto is bekeken met je eeuwige metgezel. Dat gras ziet er niet goed uit om met Jacobse en van Es te spreken duidelijk SCHEURGRAS. Jaap succes de komende dagen met dat klimmen en dalen.Frans

Martijn

Hoi Jaap,
Wat mooi beschreven en wat een leuke gebeurtenissen onderweg.
Ik wens je een mooie voortzetting van een indrukwekkende wandeltocht!
groet,
Martijn

Anja & A3

Ik verdenk die Duitsers er toch van dat ze wat verboden middelen door je bier hebben gedaan! Hoe komt het anders in je knie? Wein weib und gesang lijkt aantrekkelijk maar eerst toch maar uitgebreid bengelen. Fietsen kan altijd nog. Stel dat je dat ook nog leuk gaat vinden. Dumoulin kan dan wel gaan wandelen....! Pas goed op jezelf en recht zo die gaat.

Martijn

Beste Jaap,

Wat een mooie verhalen en wat schrijf je leuk.
Wens je nog veel mooie momenten en gebeurtenissen tijdens deze bijzondere wandeltocht!

Groet,
Martijn ten Barge

Jannie van der Burg

Hoi Jaap... Met veel plezier lees ik je verhalen. Ik vind het heel knap hoor. Veel succes en ik hoop dat het verder goed gaat met je knie.
Groetjes ook van Ab.

Adriana

Oh wat ben je toch een geweldige doorzetter!! Heel veel succes Jaap en zorg goed voor jezelf!
Warme groet, Adriana.

Marie arbacht en Jan hoogvliet

Super jaap dat doen wij je niet na hoor

Marja

Met veel plezier lees ik steeds jouw verslagen. Mooi stukje Duitsland daar aan de Tauber! Geniet, maar let op jezelf!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!