Lekker gelopen

Daar ben ik weer. Ik zit ondertussen aan de Rijn in de buurt van de Loreley. In Andernach om precies te zijn. Ik heb de laatste dagen lekker gelopen mag ik wel zeggen. En het liep ook lekker. De Eifel ligt achter mij en dat kon ik goed merken. Twee dagen geleden al wat minder steile klimmetjes en over het algemeen ging de weg het meest naar omlaag. Ook het weer werd steeds beter. Eerst nog een hagelbui en daarna wat regen maar steeds op plaatsen waar ik kon schuilen voor de bui. Dat leverde 1 maal een mooi gesprek op met een vrouw die in haar schuur aan het werk was. Ik vroeg of ik bij haar even de bui voorbij mocht laten gaan. Natuurlijk was het antwoord en of ik koffie wilde. Zo hebben we samen onder het genot van de koffie wat met elkaar gesproken. Voor mij een leuke onderbreking maar voor haar betekende het weer eens met iemand te praten zoveel meer. Ze was haar man nog niet zo lang verloren en dit is wat ze zo miste. En met de koffie had ze haar goede daad die dag ook weer gedaan. Geluk zit soms in de kleine dagelijkse dingen.

Gisteren een droge dag op weg naar de Rijn die lokte. Wat meer lopen op harde ondergrond dan de dagen daarvoor. Het venijn zat echter in de staart. Met nog maar 7 km te gaan stuurde de navigatie mij nog door een stuk bos. Na enige tijd kwam ik bij een hek aan vlak bij wat gebouwen. Nu had ik al eerder hekken op mijn pad gehad maar deze ging niet open. Gelukkig liepen er 2 jonge mensen aan de andere kant van het hek. Maar mijn roepen hoorden ze niet. Ben toen op zoek gegaan naar een manier om bij ze te komen. Met veel kruip door sluip door kwam ik er uit. De mensen schrokken zich rot mij daar te zien. Wat deed ik daar? Hoe kwam ik daar? Ik mocht daar dus duidelijk niet zijn. Gelukkig ging hun boosheid na wat uitleg over. Maar ik moest beloven daar NOOIT meer te komen. Dat was voor mij geen probleem. Ik begreep dat ik veel geluk had dat zij thuis waren want normaal lopen er honden voor de bewaking. Van het verscheurende type begreep ik wel. Niets voor mij dus. Vond 1 keer licht gebeten te zijn door een hond in Aken wel genoeg. Later begreep ik van mijn hoteleigenaar dat ik inderdaad geluk heb gehad. Het landgoed wordt gebruikt voor hoge gasten als ze in Bonn zijn voor overleg. Mitterand logeerde daar oa. . Als dat het geval was geweest had ik echt in grote problemen gezeten. Bewakers schieten namelijk eerst en vragen daarna pas wat je daar komt doen. Weer een ervaring rijker zullen we maar zeggen.

Vandaag een rustig dagje langs de Rijn gelopen. Nou ja rustig. Door het dal gaat de snelweg, spoorbaan, fietspad en rivier. Ik had deze keer mijn eigen weg langs het water gekozen maar dat pad wordt niet door velen gelopen merkte ik wel. Sterker nog, ik was de enige. Maar ook dat pad bracht mij waar ik nu ben.

Iedereen weer heel erg bedankt voor de lieve, leuke reacties. Te veel om allemaal individueel op te regeren. Maar wees gerust. Ik lees ze wel.

Reacties

Reacties

Paula Silvius

Jaap, dank je wel voor weer een bijzonder verhaal. Heel leuk om te lezen! Groeten Jan en Paula.

Ron de Baat

Hoi Jaap,
Ik lees je verhalen met veel plezier.
Elke dag kom je toch weer voor verassingen te staan En eigenlijk los het tot nu toe van zelf op.
Ik blijf je volgen in je avontuur en moet je de groetjes van Joke doen .
In ieder geval suc 6 met de volgende etappe,s

Jo en Tineke

Wat een mooie ervaring met die mevrouw. Voor jullie beiden een aangename onderbreking van de dag. Succes met het vervolg.

Ria arts

Jeetje wat spannend en fijn dat je alsnog geholpen bent. Dat fluitje is zo gek nog niet, zodat mensen je wel kunnen horen.
Leuk om allemaal te lezen.
Sukses weer en mooie wandelingen!

Piet en Ella

Hallo Jaap, we lezen met veel plezier je berichtjes en genieten ervan! Wat een avontuur!
Piet is een grote fan van de Rijn en de scheepvaart daar, dus we zien het helemaal voor ons!
Je kan aan het eind wel een boek gaan schrijven over deze mooie reis! Fijn, dat het lopen lekker
gaat! We wensen je weer veel loopplezier en mooie ontmoetingen toe! Fijne Paasdagen en succes verder!
Hartelijke groeten van Piet en Ella

Paul de Rooij

Nog Paashazen tegengekomen Jaap?
Wat extra eieren eten geeft misschien ook extra energie. Maar ga er niet op lopen?.
Leuke verhalen en mooie foto's!

Rose en Hans

Leuk om je verhalen steeds te lezen! Fijne paasdagen!

Hans

Hallo zwager, prettige paasdagen gewenst. Het wordt dit weekend zeker op eieren lopen dus wees voorzichtig. Niet alleen deze dagen trouwens. Zijn er wel goede wandelpaden in Duitsland en straks over de bergpassen?

Piet en Tineke Hitzert

Nou Jaap je maakt er wel een triller van, gekker moet het niet worden staks wil je de Rijn nog over zwemmen .Neem maar gewoon een brug dat hou je het langste vol.
Gaat het al wat beter met je phpd?
Nou een goede pasen en neem een extra eitje bij het ontbijt.

Evelien

Poeh Jaap,
Je hebt lekker gelopen, maar het is ook goed afgelopen.
Heftig verhaal over je avontuur in het bos en bij de hekken.
Lijkt wel een sprookje.
Ik hoop, dat het engeltje op de schouder ook verder met je meeloopt op je reis!
Liefs van Evelien

Gertjan

Nou Jaap, het begon lieflijk hoor, met dat oude vrouwtje waar je mocht schuilen en verkwikken, maar later blijkt het toch een toverkol, die je levensgevaarlijk terrein op stuurt?
En ik had nog zo gezegd,....geen horror meer. Gelukkig weer goed afgelopen. Lekker gelopen, daar klamp ik me aan vast. Pas je wel op, dat je niet een militair terrein op loopt, nu met de koude oorlog terug, geen losse folders daar? Ich hoffe du gehst nicht wieder verloren?

Anita en Leo

Fijne paasloopdagen. We hebben weer genoten van je verhaal. Loopse en tot de volgende keer

Wim en Ria Reedijk

Intussen al aardig wat kilometers achter de rug en zoals ik lees ook nog even bijna opgepakt.
Gelukkig gered door jouw eerlijke persoonlijkheid. Hopelijke de komende week weinig regen en een goede wandeltemperatuur.
We blijven je volgen en wensen je blaarvrije voeten en soepele beenspieren.
Groet, Wim en Ria.

Marleen

Leuk om je verslagen te lezen! Prachtig de ontmoetingen onderweg. Succes, goede Paasdagen en ik blijf je volgen.

Lieneke

Leuk je verslag weer te lezen. Geweldig dat je weer eens lekker gelopen hebt. Daar was je wel aan toe. Goede Paasdagen!

Inez Dijkstra-Vink

Hallo Jaap, wat leuk om je verhalen te lezen. Ik vind dat je al een aardig eind op weg bent. Chapeau!! Zo in je eentje, is dat niet erg eenzaam? In ieder geval nog veel gezonde kilometers gewenst!!

Groetjes Inez

Klaas en Karla

Wat een boeiende ervaringen onderweg! Ben je dat beeldje van de Loreley al gepasseerd? Hoe lang blijf je de Rhein nog volgen, voordat je weer hogere heuvels in gaat? Hoe dan ook: veel succes daarmee! Groetjes weer van Klaas en Karla.

Anja & A3

Wat een "enge" verhalen laat je ons lezen. Ik begin het idee te krijgen dat er iets is voorgevallen met de Lorelij. Je weet het nooit met "haar" soort! Kijk in het vervolg goed om je heen. Het gevaar is nooit ver weg op je weg! Wij hebben tijdens de Paasdagen er een paar op jou genuttigd. Mooie plaatjes he!

Peter groen in t woud

Zie dat het goed gaat onderweg en ben er van overtuigd dat je het zal halen.
Ga morgenvroeg 10 dagen naar Spanje, costa brave, 3 dagen klussen en verven en de rest vrij.

Zal je in Spanje blijven volgen, groet Peter en sterkte.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!