Voorbereiding

Ja familie, vrienden, kennissen etc. etc. ik ben van plan weer op stap te gaan. "Je lijkt wel niet goed wijs" heb ik al van enkelen mogen horen. En misschien hebben diegenen wel gelijk. Een kleine afwijking helpt wel om zo'n avontuur aan te gaan. Maar hoe zwaar het ook gaat worden, ik heb zwaardere dingen in mijn leven meegemaakt. Het is dit jaar al weer 10 jaar geleden dat ik mijn laatste bestralingen heb gehad met de boodschap dat ik een "goede" kans had om verder vrij van kanker te blijven. Garanties werden niet gegeven natuurlijk. Lopen ging op dat moment ook niet meer zo best. "Als je later weer een rondje rond de kerk kan maken dan mag je blij zijn" was het bericht dat ik meekreeg van de chirurg. Ondertussen heb ik dat rondje al vele malen mogen oprekken. 5 x vierdaagse van Nijmegen en 5 jaar geleden 900 km naar Santiago de Compostella. Nu dus 10 jaar verder. Mooi moment om deze keer nog verder te gaan. Althans, als het gaat lukken natuurlijk.

De voorbereiding is, zoals 5 jaar geleden, weer niet optimaal. Eerst geholpen aan een liesbreuk zodat ik eind februari pas een volle rugzak mocht tillen. Dan krijg ik last van een cyste in een knieholte. Barry, de fysiotherapeut, zegt me langzaam de trainingen op te bouwen. Maar als je nog maar weinig tijd voor trainen hebt is langzaam opbouwen eigenlijk geen optie. In 1 week tijd loop ik eerst 10 km, dan 20 km en tenslotte 30 km. Alle drie de keren gaat het niet pijnloos. In tegendeel soms. Maar het afgelopen weekend ging het gelukkig beter. Dus toen toch maar de knoop doorgehakt om op weg te gaan en we zien wel hoe het gaat. En vertrouwen dat het wel goed komt. Als vertrekdatum heb ik om verschillende redenen de 19e maart gekozen. De eerste overnachtingen zijn gereserveerd en de weg door Nederland, Duitsland, Oostenrijk en Italië is op papier gezet. De rugzak nog pakken en nog wat trainen en dan gaat het avontuur van start!!!!

Reacties

Reacties

Marjolein

Jaap zet hem op!
Ik wens je een hele mooie reis toe vol met bijzondere ervaringen en dat je je doel mag halen!! Dat laatste ga ik overigens van uit :-)
Liefs Marjolein

Barry

Onwijs veel Suc6 Jaap! Ga je geen advies meer geven want die sla je tóch in de wind (rustig opbouwen bijvoorbeeld... ?). Loop veilig, met verstand maar ook op gevoel. Kijk uit naar je verslagen. Grtz Barry

Jaap Schelling

Dank Marjolein en Barry voor jullie goede adviezen en support.

Ida

Ik hoorde er van op!!! Je doet het weer,geweldig leef met je mee. Fijne wandelingen en hopen op mooie foto's en verslag. Veel sterkte met de conditie. Ida

Inez Dijkstra-Vink

Hallo Jaap. Wat een ontzettend gedurfde onderneming en wat stoer van je. Ik wens je heel veel succes en natuurlijk ook veel plezier bij deze reis. Ik ga je volgen! ??

Ernst-Jan

Wow, Jaap wat een verhaal en uitdaging.
Succes man!

Lieneke Duimelaar

Heel veel succes.
Je bent nu al een kanjer!

Adrie Quaak-Schelling

Net voordat je het eiland verliet ( bij de kiltunnel), nog even afscheid genomen en je een goede reis gewenst. Natuurlijk veilige kilometers gewenst. Succes.

Jeanette fiers

Geweldig jaap
Je bent een kanjer succes

Helen.

Succes Jaap.?

Marianne Schrier

Wat een kanjer Ben je,,veel plezier. Ik ga je zeker volgen.

Willem en jeannette

Jaap, heel heel succes en we reizen met je mee via deze blog !

Frans Diergaarde

Jaap,
Veel succes en ik zal je blijven volgen totdat je de ring van Il Pape in Rome hebt gekust!
Groet Frans

Leen Fortuin

Jaap, je bent een kanjer. Ik wens je veel pijnloze en fijne km's toe. Al "krijg" je zo'n tocht ook niet voor niets.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!